با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ، بر مراکز جمع آوری شیر و سایر مراکز دریافت کننده عمده شیر خام ، مقرر گردید کلیه خودروهای مجاز حمل شیر خام مجوز بهداشتی دامپزشکی را دریافت نمایند. رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با دارا بودن ظرفیت بالای تولید شیر، یکی از قطب های تولید این محصول […]

با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ، بر مراکز جمع آوری شیر و سایر مراکز دریافت کننده عمده شیر خام ، مقرر گردید کلیه خودروهای مجاز حمل شیر خام مجوز بهداشتی دامپزشکی را دریافت نمایند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با دارا بودن ظرفیت بالای تولید شیر، یکی از قطب های تولید این محصول در کشور می باشد و از جمله وظایف سازمان دامپزشکی کشور ساماندهی نحوه تولید و توزیع این محصول فاسد شدنی می باشد که بازدیدهای مستمر کارشناسان دامپزشکی ، ارائه خدمات رایگان در خصوص پایش و مراقبت از بیماری های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری مهلک سل و بروسلوز ( تب مالت ) و واکسیناسیون رایگان گوساله های دامداری ها علیه بیماری بروسلوز ، تنها بخشی از خدماتی است که این اداره به طور مستقیم به دامداران ارائه می کند.
دکتر عیسی غیاث یزدی افزود: برای تکمیل فرایند نظارتهای بهداشتی دامپزشکی و کنترل نحوه توزیع بهداشتی محصولات و بخصوص شیر خام ، بر اساس مصوبات و قوانین موجود کلیه دامداران میبایست، نسبت به اخذ مجوز حمل برای نقل وانتقال شیر خام اقدام نمایند. همچنین مراکز جمع آوری شیر نیز موظفند علاوه بر دریافت مجوز حمل از دامداران ، مجوز برای انتقال نهایی به مقاصد مورد نظر را اخذ نمایند.
دکتر یزدی عنوان کرد : با توجه به رایزنی های انجام شده با مراکز جمع آوری شیر ، این فرایند ادامه یافته و شاهد اجرای این روند برای شیر تولیدی شهرستان قزوین باشیم.