تولید ذرت عاملی برای خودکفایی روغن و تامین ذرت دامداری ها
تولید ذرت عاملی برای خودکفایی روغن و تامین ذرت دامداری ها

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: اگر بخشی از تولید نیشکر در استان خوزستان در راستای کشت ذرت می گنجاندیم؛ هم اکنون استان خوزستان جزو صادرکنندگان ذرت به جهان به شمار می آمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ سیدجوادکاظم نسب درباره وضعیت تولید ذرت در استان خوزستان، گفت: افزایش کشت […]

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: اگر بخشی از تولید نیشکر در استان خوزستان در راستای کشت ذرت می گنجاندیم؛ هم اکنون استان خوزستان جزو صادرکنندگان ذرت به جهان به شمار می آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ سیدجوادکاظم نسب درباره وضعیت تولید ذرت در استان خوزستان، گفت: افزایش کشت ذرت با عنایت به نیازهای کشور به تولید فرآورده های متنوع در این راستا بسیار منحصربه فرد است و این درحالی است که ما می توانیم با تولید گسترده ذرت،میزان تولید روغن را درکشور به نحو مطلوب افزایش دهیم.

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می توانیم با تولید بهینه ذرت به سمت افزایش تولید روغن که نقش بسزایی در سبدغذایی کشور دارد حرکت کنیم، ادامه داد:محصول ذرت با توجه به ظرفیت اقتصادی تولیدی که دارد،می تواند به فرآورده های متنوعی تبدیل شود.

کاظم نسب،افزود:اگر بخشی از کشت نیشکر را در استان خوزستان در زمینه تولید ذرت هزینه می کردیم؛باعنایت به قابلیت تولید ذرت در استان خوزستان جزو کشورهای صادرکننده این محصول در دنیا به شمار می آمدیم.

وی با بیان اینکه برای تولید بهینه ذرت درکشور ما باید برنامه تولیدی دقیقی تدارک ببینیم تا بتوانیم با تولید این محصول ابعاد مختلف اقتصاد کشاورزی را توسعه دهیم،یادآورشد:ذرت می تواند علاوه بر تولید روغن در زمینه خوراک دامداری ها به عنوان نهاده های خوراکی دام وطیور مورد استفاده قرار بگیرد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد:تمامی اراضی استان خوزستان آمادگی تولید ذرت را دارند؛ زیرا برطبق شرایط جغرافیایی استان خوزستان می تواند در راستای تولید ذرت به نحو اصولی میزان تولید را در این عرصه افزایش دهد.