بهبود ۲۲۰ میلیون دلاری فضای تجاری بخش کشاورزی
بهبود ۲۲۰ میلیون دلاری فضای تجاری بخش کشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران اگنا، مهرفرد در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشک که امروز با حضور مسئولان دامپزشکی کشور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است، افزود: براساس گزارش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران اگنا، مهرفرد در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشک که امروز با حضور مسئولان دامپزشکی کشور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است، افزود: براساس گزارش های موجود در ۶ ماه گذشته تراز تجاری در بخش کشاورزی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار منفی بوده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 
وی گفت: رشد ارزش افزوده در سه ماه اول سال ۹۵ حدود ۵،۴ درصد بوده و این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۵،۱ درصد گزارش شده است.

معاون امور بازرگانی وزیر جهادکشاورزی افزود: رشد اقتصادی کشور در سه ماه اول امسال ۴،۴ درصد برآورد شده که ۳،۱ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

مهرفرد گفت: در ارزیابی های انجام شده از سال ۹۲ تا سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار در بخش کشاورزی با کاهش واردات و افزایش صادرات حدود ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

وی همچنین از صادرات ۷۰ هزار تنی گوشت مرغ خبرداد و تاکید کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ مازاد تولید داریم بنابراین باید تولید براساس سفارش انجام شود نه اینکه تولید کنیم و با مازاد آن مواجه شویم باید بازار صنعت مرغ و تخم مرغ مدیریت شود.