روسيه صادرات غلات به ايران را آغاز كرد
روسيه صادرات غلات به ايران را آغاز كرد

با ارسال يك محموله ۱۰۰ هزار تني، صادرات غلات روسيه به ايران آغاز شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از تسنيم، روسيه با ارسال يك محموله 100 هزار تني، صادرات غلات به ايران را آغاز كرده است. مقامات روسي در ماه آوريل گفته بودند، روسيه در قالب قرارداد نفت در برابر […]

با ارسال يك محموله ۱۰۰ هزار تني، صادرات غلات روسيه به ايران آغاز شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از تسنيم، روسيه با ارسال يك محموله 100 هزار تني، صادرات غلات به ايران را آغاز كرده است.

مقامات روسي در ماه آوريل گفته بودند، روسيه در قالب قرارداد نفت در برابر كالا، به ايران غلات، تجهيزات و مصالح ساختماني صادر مي كند. اين اولين گام مسكو در محكم كردن جاي پاي خود در يك بازار جديد از زمان تحميل تحريم هاي غرب بر روسيه در قضيه اوكراين است.

پيش تر نيز وزير نفت ايران از احتمال آغاز صادرات نفت ايران به روسيه طي هفته جاري و در چارچوب قرارداد مبادله نفت در برابر كالا بين دو كشور خبر داده بود.

الكسي الكسينكو، يكي از مسئولان نهاد نظارت بر سلامت مواد غذايي روسيه گفت: «بله تحويل ها از چند روز پيش شروع شده است. در حال حاضر 100 هزار تن ارسال شده است.»

در حالي كه مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 براي پايان دادن به اختلافات دو طرف به مراحل پاياني خود نزديك مي شود، روسيه از زمان انعقاد تفاهم موقت هسته اي در ماه آوريل تلاش دارد تا به سرعت روابط خود با تهران را تحكيم بخشد. مذاكره كنندگان اميدوارند بتوانند تا پايان ماه جاري ميلادي به توافق نهايي دست يابند.