مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اکیپ های صحرایی دامپزشکی را نوک پیکان مقابله با بیماریها دانست. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، دکتر « علیرضا رفیعی پور » مدیرکل این مجموعه با بیان لین مطلب ادامه داد: اکیپ های فنی و صحرایی دامپزشکی در خط مقدم مقابله با بیماریها هستند و […]

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اکیپ های صحرایی دامپزشکی را نوک پیکان مقابله با بیماریها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، دکتر « علیرضا رفیعی پور » مدیرکل این مجموعه با بیان لین مطلب ادامه داد: اکیپ های فنی و صحرایی دامپزشکی در خط مقدم مقابله با بیماریها هستند و عملکرد این اکیپ ها سدی محکم در برابر ورود عوامل بیماریزا است.

وی وظیفه این بخش را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن با کشور افغانستان در صورتی که قصوری در ایمن سازی دام ها صورت گیرد، ضرر و زیان سنگینی برای صنعت دامپروری استان به همراه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به سختی کار دامپزشکی اذعان کرد: کارکنان وظیفه شناس دامپزشکی در سرد و گرم ترین شرایط دمایی به صورت روزانه به روستاها و واحدهای دامی مراجعه کرده و با واکسیناسیون دام ها علاوه بر پیشگیری از بیماریها، سلامت فرآورده های خام دامی را نیز تضمین می کنند.

« رفیعی پور » با بیان اینکه ۱۱ شبکه دامپزشکی در سطح خراسان جنوبی فعال است گفت: ۹ پست دامپزشکی، ۲ خانه بهداشت و ۴ پست قرنطینه مرزی و بین استانی در استان فعالیت می‌کنند.