کیفیت را فدای قیمت نکنیم/ رقابت پذیری اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان
کیفیت را فدای قیمت نکنیم/ رقابت پذیری اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان

مدیر عامل گروه شرکت های سنادام پارس: کیفیت را فدای قیمت نکنیم/ رقابت پذیری اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان مدیر عامل گروه شرکت های سنادام پارس، رقابت پذیری را اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم به بهانه قیمت ارزان تر، کیفیت محصول را […]

مدیر عامل گروه شرکت های سنادام پارس:

کیفیت را فدای قیمت نکنیم/ رقابت پذیری اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان

مدیر عامل گروه شرکت های سنادام پارس، رقابت پذیری را اولویت اصلی تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم به بهانه قیمت ارزان تر، کیفیت محصول را فدا نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، پژمان آجیلی چی در سومین همایش بین المللی فیداکسپو، افزود: کارخانجات خوراک آماده با همه سرمایه گذاری هایی که در کشور انجام داده اند در مقایسه با کشورهای اروپایی توان رقابت ندارند و حجم سرمایه گذاری این شرکت ها به هیچ وجه قابل مقایسه و رقابت نیست.

آجیل چی با اشاره به برخی عوامل بازدارنده صادرات محصولات خوراک آماده، گفت: موانع قانونی که از سوی برخی مراجع ایجاد می شود، ضعف در دانش فنی کارخانجات خوراک و همچنین واحدهای سنتی پرورش از جمله موانع اصلی بر سر راه صادرات هستند.

وی ادامه داد: از ۶۵۰ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیانی که مراجع رسمی اعلام می کنند، تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد از توان فنی بالا و دانش و تکنولوژی روز برخوردارند. توان مالی کارخانه های خوراک نیز در کیفیت محصول موثر است که توان رقابت پذیری محصولات را در بازارهای داخلی و خارجی کاهش می دهد.

مدیر عامل گروه شرکت های سنادام پارس، به برخی دیگر از چالش های این صنعت اشاره و اظهار کرد: تعیین تعرفه های صادرات و مجوزهای واردات مسایل دیگری هستند که کارخانجات و تولیدکنندگان با آنها درگیرند و سیاست های دولت به دلیل قوانین متناقض، در این زمینه ها یکسان نیست.

وی در ادامه خواستار رقابت پذیری محصولات خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور شد و از مسئولان و دولتمردان خواست در این زمینه با تولیدکنندگان و تشکل ها همکاری های بیشتری انجام دهند.