دامپزشکی استان با اجازه صادرات مرغ، ماهی، خوراک آبزیان، شیرخشک و غیره سلامت کشور و بعضی از کشور هایی که به آن ها صادرات انجام می شود را تامین می کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به صادرات محصولات و فراورده های خام دامی […]

دامپزشکی استان با اجازه صادرات مرغ، ماهی، خوراک آبزیان، شیرخشک و غیره سلامت کشور و بعضی از کشور هایی که به آن ها صادرات انجام می شود را تامین می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به صادرات محصولات و فراورده های خام دامی از استان، انجام تجارت و ورود به بازار جهانی را مستلزم تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استاندارد های کشور های مقصد دانستند.
دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با انجام ممیزی از واحد های مختلف و ارایه کد IR به واحد های دارای شرایط لازم برای صادرات زمینه تولید و صادرات محصولات بهداشتی و سالم را فراهم نموده است.
دکتر نجاتی بیان داشت: تا کنون ۲۰ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان، یک کارخانه شیرخشک، ۱ کارگاه بسته بندی ماهی در استان موفق به اخذ کد IR و قادر به صادرات محصولات خود به کلیه کشور ها می باشند.
وی گفت: در سال جاری با انجام نظارت های بهداشتی و آزمایشات لازم مجوز صادرات ۹ تن ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی استان به کشور روسیه صادر شده است.