مدیر کل دامپزشکی خوزستان از صدور و تمدید بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد پروانه بهداشتی بهره برداری جهت خودرو های ویژه حمل دام زنده،طیور زنده، جوجه یکروزه،فرآورده خام دامی و … از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران دکتر مصطفی کنارکوهی گفت: صدور و تمدید پروانه […]

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از صدور و تمدید بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد پروانه بهداشتی بهره برداری جهت خودرو های ویژه حمل دام زنده،طیور زنده، جوجه یکروزه،فرآورده خام دامی و … از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران دکتر مصطفی کنارکوهی گفت: صدور و تمدید پروانه های بهداشتی بهره برداری جهت خودروهای حمل دام و فرآورده های خام دامی و نیز مواد اولیه و خوراک آماده دام و طیور و آبزیان بعهده سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

دکتر کنارکوهی درباره حمل و نقل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خوراکی دام، طیور و آبزیان افزود: تمامی خودروهای حمل دام زنده می بایست نسبت به اخذ پروانه بهداشتی بهره برداری از اداره کل دامپزشکی استان اقدام نمایند و حمل و نقل فرآورده‌ها و دام و طیور زنده مستلزم استفاده از خودروهای مناسب دارای مجوز اشتغال به حمل و نقل بهداشتی است.

کنارکوهی رسالت اداره دامپزشکی را ارتقای سطح بهداشت جامعه انسانی از طریق فراهم آوردن بستر بهداشتی مناسب برای تولید و عرضه فرآورده های دامی سالم به افراد جامعه دانست و گفت: در این راستا نظارت بر نوع و کیفیت حمل و نقل همه محصولات مرتبط با دامپزشکی، اعم از مناسب بودن دمای نگهداری محموله، شست و شوی کانتینرها قبل از بارگیری و رعایت اصول بهداشتی حمل از مبدا تا مقصد دارای اهمیت است