طرح بررسی و پایش سالمونلا در طیور تخمگذار خراسان جنوبی اجرا و بدون موردمثبت از این بیماری پایان یافت. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: طرح بررسی و پایش بیماری سالمونلا در سطح مرغداریهای تخمگذار خراسان جنوبی با هدف ارزیابی وضعیت شیوع […]

طرح بررسی و پایش سالمونلا در طیور تخمگذار خراسان جنوبی اجرا و بدون موردمثبت از این بیماری پایان یافت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: طرح بررسی و پایش بیماری سالمونلا در سطح مرغداریهای تخمگذار خراسان جنوبی با هدف ارزیابی وضعیت شیوع این بیماری از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز شد و کلیه واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار مورد رصد و نمونه گیری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر « محمد علی بخشی » تعداد نمونه های اخذ شده را ۶۰۰ نمونه از ۳۰ واحد بیان کرد و گفت: با توجه به آزمایشات و نتایج به دست آمده، کلیه نمونه های دریافتی منفی بوده و در حال حاضر مشکل و نگرانی در این زمینه در صنعت تولید تخم مرغ استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: سالمونلا یکی از بیماری های قابل انتقال از فرآورده های خام دامی به انسان است که با مصرف تخم مرغ و سایر فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی به سهولت به انسان منتقل می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان به هم استانی ها توصیه کرد گوشت و سایر فرآورده های خام دامی را به صورت کاملا پخته شده مصرف نمایند و از مصرف خام و نیمه پخته محصولات پروتئینی خودداری کنند.