اعتراض شدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
اعتراض شدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ادعاهای غیرواقعی و غیر علمی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر تزریق هورمون به مرغ، منجر به اعتراض شدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.   باسمه‌تعالی جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی مقام محترم عالی وزارت […]

ادعاهای غیرواقعی و غیر علمی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر تزریق هورمون به مرغ، منجر به اعتراض شدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

 

باسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی
مقام محترم عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم؛
به استحضار عالی می‌رساند اخیراً مدیر محترم نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان مطالبی عجیب، شایعه‌ای غیر واقعی و مطلبی غیر علمی که معمولاً در فضاهای غیر تخصصی و غیر علمی و محافل عامیانه طرح می‌شود را در مصاحبه‌ای رسمی بیان نموده‌اند (تصویر به پیوست). ایشان با استناد به یک ادعای غیر علمی و غیر واقعی و غیر مستند با بیان این که در برخی مرغداری‌ها به مرغ‌ها هورمون تزریق می‌شود، مردم از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون خودداری نمایند. همچنین در اظهارات دیگری ادعا نموده‌اند که «اکثر مرغ‌های زیر ۱۵۰۰ گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم مریض بوده و مصرف آن می‌تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد»

مزید استحضار جناب‌عالی این موضوع قبلاً نیز توسط منابع خبری به نقل از رئیس سابق سازمان غذا و دارو منتشر شده بود که با مکاتبه اینجانب (نامه شماره ۲۴۹، مورخ ۰۹/۰۲/۹۴- )، خوشبختانه وجود چنین مصاحبه و ادعایی تکذیب شد (نامه شماره ۱۷۵۴۴/۶۵۵، مورخ ۱۶/۰۲/۹۴- ).

خواهشمند است دستور فرمایید به منظور پیشگیری از ایجاد تشویش در اذهان عمومی و هم‌چنین ایجاد جو بی‌اعتمادی به فعالیت‌های نظارت بر بهداشت مواد غذایی توسط همکاران شریف و زحمتکش دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی در سراسر کشور، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مستندات متقن چنین ادعاهایی که در وبسایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منتشر شده است، ارایه شود؛ در غیر این صورت مسؤول مربوط در اسرع وقت چنین ادعاهای دور از واقعیت، علم و منطق را اکیداً و شدیداً تکذیب نمایند. انتظار می‌رود که چنین مقام‌های مسؤولی در سطح دانشگاه‌هـای علوم پزشکی باید تفاوت واضح بین «واکسن» و «هورمون» را به راحتی درک کرده و در مصاحبه‌های تخصصی خود از جابه‌جا استفاده نمودن این واژه‌ها و ورود به حوزه‌های غیرتخصصی خویش خودداری ‌نمایند.
پیشاپیش از توجه و دستور مساعد جناب‌عالی در پیگیری موضوع صمیمانه سپاسگزاری می‌شود.

دکتر محمدرضا صفری
رییس سازمان