آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی استان قزوین به استناد نامه ریاست وقت سازمان دامپزشکی در سال ۱۳۹۱ به استانهای تابعه به عنوان آزمایشگاه مرجع کشوری در حوزه فرآورده های خام دامی، مواد اولیه و خوراک دام معرفی گردید. رئیس آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ارسال نمونه از استانهای مختلف پس از این […]

آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی استان قزوین به استناد نامه ریاست وقت سازمان دامپزشکی در سال ۱۳۹۱ به استانهای تابعه به عنوان آزمایشگاه مرجع کشوری در حوزه فرآورده های خام دامی، مواد اولیه و خوراک دام معرفی گردید.

رئیس آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ارسال نمونه از استانهای مختلف پس از این اعلام آغاز شد و بر مبنای مستندات موجود صرفاً در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۹۳ تا انتهای آذر ۱۳۹۶ جمعاً ۸۱۲ نمونه از ۱۵ استان کشور و مرکز ملی تشخیص به آزمایشگاه مرجع قزوین ارسال شده اند که آزمون انجام شده برروی اکثریت این نمونه ها آزمایشات میکروبی بوده است.

دکتر علی رضائی تصریح کرد: درخواست سایر آزمونها از جمله تشخیص باقیمانده های دارویی، آنالیز و کشف تقلبات و مولکولی (تشخیص نوع گونه) نیز در میان نمونه های ارسالی وجود داشته است. نمونه های ارسالی عمدتاً نمونه های بسیار حساس، جهت تعیین تکلیف نهایی نمونه های شکایتی و همچنین موارد درخواست آزمون مجدد بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدیریت و کارکنان آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین همواره ضمن رعایت امانتداری و دقت در انجام کار، در حداقل زمان ممکن پاسخ نمونه های مذکور را به استان مبداء ارسال کرده ودر خاتمه ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی فزونتر سازمان دامپزشکی کشور از حیث تامین تجهیزات و نیز مواد مصرفی مورد نیاز ، امکان ادامه این خدمات در آینده نیز فراهم گردد.

شایان ذکر است آمار ارائه شده بدون در نظر گرفتن نمونه های مربوط به طرح ملی پایش باقیمانده ها ( NRP ) ، که حجم عمده ای از آزمایشات آن در قزوین صورت می گیرد، می باشد.