كاهش قيمت گوشت قرمز در ماه رمضان
كاهش قيمت گوشت قرمز در ماه رمضان

مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران از كاهش حدود 2000 توماني قيمت هر كيلوگرم گوشت قرمز خبر داد و گفت: به دليل شيوع بيماري تب كريمه كنگو و شايعاتي درباره اين بيماري، ميزان تقاضا و قيمت گوشت قرمز برخلاف سال‌هاي گذشته، در ماه رمضان امسال كاهش يافته است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل […]

مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران از كاهش حدود 2000 توماني قيمت هر كيلوگرم گوشت قرمز خبر داد و گفت: به دليل شيوع بيماري تب كريمه كنگو و شايعاتي درباره اين بيماري، ميزان تقاضا و قيمت گوشت قرمز برخلاف سال‌هاي گذشته، در ماه رمضان امسال كاهش يافته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از ايسنا،‌ سعيد سلطاني اظهار كرد: امسال بازار گوشت قرمز وضعيت مناسبي ندارد و قيمت هر كيلوگرم از اين محصول نسبت به قبل از ماه رمضان حدود 2000 تومان براي مصرف‌كننده كاهش يافته است و ركود در پرواربندي‌ها نيز مشاهده مي‌شود.

وي با بيان اينكه شيوع و انتشار شايعاتي درباره بيماري تب كريمه كنگو باعث كاهش قيمت گوشت قرمز در بازار ماه رمضان شد، افزود: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم لاشه گوسفند در دامداري حدود 20 هزار تومان و قيمت اين محصول در بازار مصرف از 26 تا 32 هزار تومان متفاوت است كه تقريبا كاهش حدود 2000 توماني را نسبت به ماه گذشته نشان مي‌دهد.

مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران اعلام كرد: قيمت گوشت قرمز در مناطق مختلف كشور به اين بستگي دارد كه آن استان توليدكننده يا مصرف‌كننده عمده اين محصول به حساب آيد؛ به عنوان مثال گوشت قرمز در استان‌هايي مانند لرستان، فارس، خراسان شمالي و همدان ارزان‌تر از ديگر استان‌هاست و در پايتخت بالاترين قيمت را دارد.

سلطاني گفت: پس از آنكه گزارش فوت يك نفر در پي شيوع بيماري تب كريمه كنگو در مازندران منتشر شد بيش از 10 هزار نسخه آموزشي براي مقابله و پيشگيري از اين بيماري تهيه و در بين دامداران استان‌هاي مختلف توزيع شد.

وي اظهار كرد: ابتلا به بيماري تب كريمه كنگو از طريق ارتباط مستقيم انسان با دام صورت مي‌گيرد يا اگر قسمتي از بدن انسان زخم شده باشد و در تماس با گوشت تازه آلوده قرار گيرد احتمال انتقال اين بيماري وجود دارد؛ بنابراين مردم بايد نكات بهداشتي را رعايت كنند اما دليلي براي كاهش مصرف گوشت قرمز نيست.

به گزارش ايسنا، تب كريمه كنگو يك بيماري ويروسي است كه از طريق كنه‌ها (به عنوان مخزن بيماري‌) از دام‌هاي وحشي مانند خرگوش و خارپشت به دام‌هاي اهلي و نهايتا انسان منتقل مي شود كه در آخرين آمار اعلام شده از سوي سازمان دامپزشكي، امسال با وجود كاهش آمار تلفات، از 14 نفر مبتلا به بيماري، چهار نفر جان خود را در استان‌هاي خراسان رضوي، كرمان، كرمانشاه و مازندران از دست داده‌اند.