به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از ایرنا غلامرضا نباتی روز شنبه افزود: بروجرد با دارا بودن ۱۴۵واحد پرورش مرغداری صنعتی با تولید سالانه ۱۳هزار و ۸۰۰ تن مرغ گوشتی بیشترین تولید کننده مرغ استان محسوب می شود. وی اظهار داشت: همچنین سالانه ۲هزار و ۴۱۰ تن گوشت قرمز نیز از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از ایرنا غلامرضا نباتی روز شنبه افزود: بروجرد با دارا بودن ۱۴۵واحد پرورش مرغداری صنعتی با تولید سالانه ۱۳هزار و ۸۰۰ تن مرغ گوشتی بیشترین تولید کننده مرغ استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: همچنین سالانه ۲هزار و ۴۱۰ تن گوشت قرمز نیز از ۳۸ واحد دامداری صنعتی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: این شهرستان دارای ۷۵۰ واحد دامداری سنتی دارای پروانه و بیش از یک هزار واحد دامی بدون پروانه است.

نباتی اضافه کرد: سالانه ۳۸ هزار و ۳۸۰ تن شیر از دام های سبک و سنگین در بروجرد تولید و به مصرف مردم و صنایع تبدیلی می رسد.

وی مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۸ هزار هکتارعنوان کرد و ادامه داد: ۱۱هزار و ۶۰۰هکتاراراضی باغی بارور و یک هزار و ۸۹۰ هکتار باغات غیربارور رد بروجرد وجود دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: هم اکنون ۳۵ درصد از جمعیت شهرستان بروجرد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزی اشتغال دارند.

شهرستان بروجرد با داشتن حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان لرستان می باشد.