پس از سه سال، استاندارد اجباری کودهای شیمیایی تصویب شد/ جرایم کیفری در انتظار متخلفان
پس از سه سال، استاندارد اجباری کودهای شیمیایی تصویب شد/ جرایم کیفری در انتظار متخلفان

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: پس از سه سال، استاندارد اجباری کودهای شیمیایی تصویب شد/ جرایم کیفری در انتظار متخلفان مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران از تصویب استاندارد اجباری کودهای شیمیایی در شواری عالی استاندارد خبر داد. به گزارش پایگاه […]

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

پس از سه سال، استاندارد اجباری کودهای شیمیایی تصویب شد/ جرایم کیفری در انتظار متخلفان

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران از تصویب استاندارد اجباری کودهای شیمیایی در شواری عالی استاندارد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی، شمس الله ملازاده افزود: بر اساس این مصوبه، رعایت استاندارد کودهای شیمیایی شامل کلرور پتاسیم، سولفات پتاسیم، سولفات آمونیوم، اوره، سوپرفسفات تریپل، سوپرفسفات ساده و دی آمونیوم فسفات از سوی شورای عالی استاندارد اجباری شد.

وی اظهار کرد: اجرای این مصوبه نقش بسزایی در ارتقای کیفیت تغذیه خاک و گیاه دارد. همچنین به افزایش سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی و غذایی در کشور، کمک می کند.

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، ضابط اجرایی این مصوبه را در استان ها، سازمان های جهاد کشاورزی دانست و افزود: کودهای مذکور بیش از ۹۵ درصد کودهای مصرفی سالیانه کشور را با حجم بیش از سه میلیون تن در سال شامل می شود.

ملازاده تصریح کرد: این روند حمایتی باعث می شود تا تولیدکنندگان و واردکنندگان واقعی کودهای شیمیایی بتوانند به فعالیت سالم خود در فضای مناسب ادامه دهند .

 

جرایم کیفری در انتظار متخلفان است

گفتنی است؛ استانداردهای کودی پس از سه سال تحقیق، مطالعه و پی گیری های مستمر معاونت زراعت تدوین و در شورای عالی استاندارد به تصویب رسید.

باتوجه به این مصوبه از این پس تمامی تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان کودهای شیمیایی مورد اشاره موظف به رعایت استاندارد و درج علامت استاندارد روی بسته بندی کودهای تولیدی یا وارداتی هستند.

شایان ذکر است؛ تولیدکنندگان و واردکنندگان در صورت رعایت نکردن این استانداردها، برابر قانون با آنها برخورد می شود و جرایم این تخلف ها کیفری است.