خشکسالی، تولید غله در اتحادیه اروپا را کاهش داد
 خشکسالی، تولید غله در اتحادیه اروپا را کاهش داد

 خشکسالی، تولید غله در اتحادیه اروپا را کاهش داد افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در تابستان امسال در سرتاسر اروپا، باعث کاهش ۸ درصدی تولید غلات در اتحادیه اروپا شد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از allaboutfeed، در تازه ترین گزارش کوتاه مدت کمیسیون اروپا آمده […]

 خشکسالی، تولید غله در اتحادیه اروپا را کاهش داد

افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در تابستان امسال در سرتاسر اروپا، باعث کاهش ۸ درصدی تولید غلات در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از allaboutfeed، در تازه ترین گزارش کوتاه مدت کمیسیون اروپا آمده است؛ پیش بینی می شد تولید غلات در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ به ۲۸۴٫۳ میلیون تن برسد، اما میزان برداشت این محصول نسبت به سال ۲۰۱۷، پنج درصد و در مقایسه با پنج سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.

خشکسالی به محصول گندم اتحادیه اروپا نیز آسیب رساند؛ به طوری که تولید آن نسبت به سال ۲۰۱۷، ۹ درصد کاهش یافت. این در حالی است پیش بینی تولید گندم در سال ۲۰۱۸، ۱۲۹ میلیون تن برآورد می شد.

خشکسالی و کاهش تولید غلات در اتحادیه اروپا، قیمت این محصولات را به بالاترین سطح در ماه آگوست رساند. قیمت گندم ۵۰ یورو در هر تن و جو در مقایسه ۶۰ یورو، در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

 

تاثیر افزایش قیمت ها بر بخش دام و طیور

صنعت لبنی نیز با توجه به کاهش قابل ملاحظه رشد علف های هرز و تولید علوفه، تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفت. افزایش تولید شیر در اتحادیه اروپا کمتر از حد انتظار بود. پیش بینی می شود ۱۶۶٫۶ میلیون تن شیر در سال ۲۰۱۸ تولید شود که تنها ۰٫۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش را نشان می دهد.

همچنین گوشت گاو به دلیل کاهش گله های گاو در اکثر کشورهای عضو با توجه به کمبود علوفه و کشتار بیشتر، بیش از حد انتظار تولید شده است.

تولید گوشت گاو در سال ۲۰۱۸، ۸ میلیون تن پیش بینی شده که ۱٫۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ است.

 

آمارها حاکی از افزایش تولید مرغ است. انتظار می رود تولید این محصول در سال ۲۰۱۸ به ۱۴٫۹ میلیون تن برسد. در حالی که در سال ۲۰۱۷،  ۱۴٫۶ میلیون تن مرغ در اتحادیه اروپا تولید شد.

بهبود شرایط صنعت طیور پس از پشت سر گذاشتن آنفولانزای پرندگان در سال گذشته، یکی از عوامل افزایش تولید مرغ است. همچنین کاهش واردات مرغ از برزیل نیز موجب افزایش قیمت این محصول در اتحادیه اروپا شده است.