نتایج تحقیقات انجام شده بر روی کاربران تازهکار تلفنهای هوشمند نشان داد، از نظر خود مردم نیز این گونه تلفنها برای قابلیت یادگیری آنها مضر است. به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، به گفته محققان دانشگاه تگزاس، فناوری گوشی هوشمند به بازارهای جهانی رخنه کرده و در بیشتر محیطهای دانشگاهی به وفور وجود دارد. این امر […]
نتایج تحقیقات انجام شده بر روی کاربران تازهکار تلفنهای هوشمند نشان داد، از نظر خود مردم نیز این گونه تلفنها برای قابلیت یادگیری آنها مضر است.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، به گفته محققان دانشگاه تگزاس، فناوری گوشی هوشمند به بازارهای جهانی رخنه کرده و در بیشتر محیطهای دانشگاهی به وفور وجود دارد. این امر محققان را ترغیب کرد تا تاثیر این فناوری را از نظر دانشجویان فاقد گوشی هوشمند که بتازگی به آن روی آورده بودند، بر تحصیلاتشان بررسی کنند.
نتایج نشان داد در حالیکه کاربران در ابتدا معتقد بودند دستگاههای موبایل، عملکرد آنها را در انجام تکالیف ارتقا بخشیده و درنهایت به نمرات بهتر برای آنها میانجامد، اما در انتهای پژوهش نتایج معکوسی گزارش شد.
این پژوهشی طولی از سال 2010 تا 2011 بر 24 کاربر تلفن هوشمند که بتازگی به آن روی آورده بودند، تمرکز داشت. اگرچه این پژوهش، استفاده سازمانیافته از تلفن هوشمند را در محیطهای آموزشی مورد خطاب قرار نداده بود.
به گفته محققان، این یافتهها از کاربردهای مهمی برای استفاده از فناوری در آموزش برخوردار است. آنها نتیجهگیری کردند که دسترسی به تلفنهای هوشمند بدون فعالیتهای آموزشی هدایتشده خاص، ممکن است برای فرآیند کلی یادگیری مضر باشد.
این پژوهش در مجله Educational Technology منتشر شده است.