افزایش قابل توجه قیمت گندم مورد استفاده در خوراک پس از برگزیت
افزایش قابل توجه قیمت گندم مورد استفاده در خوراک پس از برگزیت

افزایش قابل توجه قیمت گندم مورد استفاده در خوراک پس از برگزیت گزارش ها حاکی از آن است که قیمت واردات غلات از بریتانیا پس از برگزیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از allaboutfeed، اگر موافقتنامه ای بین بریتانیا […]

افزایش قابل توجه قیمت گندم مورد استفاده در خوراک پس از برگزیت

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت واردات غلات از بریتانیا پس از برگزیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از allaboutfeed، اگر موافقتنامه ای بین بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام نشود، تعرفه واردات که شامل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می شود، در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۹ درباره بریتانیا نیز اعمال خواهد شد.

از این رو، برای گندم «با کیفیت پایین و متوسط»، تعرفه ۹۵ یورو و برای گندم مورد مصرف انسان، ۹۳ یورو در هر تن اعمال می شود. همچنین تعرفه واردات ذرت به صورت متغیر، روزانه توسط کمیسیون تعیین می شود که در حال حاضر صفر است.

سخنگوی آژانس سرمایه گذاری هلند (RVO.nl) در این باره می گوید: «بریتانیا حجم زیادی از گندم را به عنوان خوراک برای کشورها اروپایی صادر می کند. از زمان اعلام برگزیت، ارزش پوند بریتانیا کاهش یافته است. کاهش ارز پول بریتانیا باعث می شود واردات گندم برای کشورهای اروپایی ارزان تر باشد. مقادیر زیادی از گندم مخصوص خوراک از بریتانیا به اتحادیه اروپا حمل می شود. همچنین حجم انبوهی از ذرت از فرانسه به بریتانیا منتقل می شود. این در حالی است که با توجه به برگزیت، بریتانیا می تواند مبلغی را برای واردات دریافت کند.»

سخنگوی RVO می گوید: «باید مذاکراتی در این زمینه انجام شود که گاهی اوقات چنین مذاکراتی چندین سال طول می کشد.»

در شرایط برگزیت، تعرفه واردات بر شکر نیز از تاریخ ۲۹ مارس اعمال خواهد شد. تعرفه استاندارد واردات ۳۱۹ یورو برای هر تن شکر خام است. واردات از کشورهای آفریقای جنوبی و شرقی (EPA) و کشورهای EBA بدون مالیات است.