۲۷ كشاورز موفق به فروش «جو» در بورس كالا شدند
۲۷ كشاورز موفق به فروش «جو» در بورس كالا شدند

هفته گذشته ۱۵۷ تن جو استان كرمانشاه متعلق به ۲۷ كشاورز اين استان، در قالب سياست قيمت تضميني و در بستر بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا) به نقل از بورس كالاي ايران، ۱۳ هزار و ۶۳۷ تن انواع قير در تالارهاي داخلي و […]

هفته گذشته ۱۵۷ تن جو استان كرمانشاه متعلق به ۲۷ كشاورز اين استان، در قالب سياست قيمت تضميني و در بستر بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا) به نقل از بورس كالاي ايران، ۱۳ هزار و ۶۳۷ تن انواع قير در تالارهاي داخلي و صادراتي بورس كالاي ايران داد و ستد شد. در تالار صادراتي  ۵ هزار تن قير VG۳۰ شركت فومن شيمي گستر و يك هزار و ۴۴ تن قير ۶۰.۷۰ شركت صنعت قير هرمزگان به ترتيب به قيمت ۳۴۵ دلار و ۳۲۰ دلار به همراه ۲۴۰ تن عايق رطوبتي به قيمت ۳۶۰ دلار در هر تن در تالار صادراتي معامله شد.

علاوه بر اين ۷هزار و ۵۹۴ تن قير، يك هزار و ۱۶۰ تن گوگرد، ۸ هزار و ۸۹۱ تن مواد پليمري و ۱۰ هزارتن وكيوم باتوم در تالار داخلي فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي داد و ستد شد.

اين گزارش حاكي است، تالار محصولات صنعتي و معدني بورس كالاي ايران نيز در اين روز شاهد معامله ۳ هزار و ۴۵۰ تن انواع مس شركت ملي صنايع مس ايران و صنايع توليدي دنياي مس كاشان،  ۱۰۰تن سولفور موليبدن شركت ملي صنايع مس ايران و ۱۹۸ تن سبد ميلگرد شركت ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد خراسان بود.

بر اساس اين گزارش، ۲ هزار و ۱۹۰ تن شكر سفيد كارخانه هاي قند اميركبير، شاهرود، شيروان و شهر كرد، ۸۰ تن كنجاله سويا پليت كرمانشاه و ۴۹۰ تن جو دامي روسيه در تالار محصولات كشاورزي معامله شد.

در مجموع، روز سه شنبه ۴۰ هزار و ۷۴۷ تن انواع كالا به ارزش بيش از ۸۸۹ ميليارد ريال در تالار معاملات بورس كالاي ايران داد و ستد شد.

 ادامه اجراي سياست قيمت تضميني در بورس كالا

اين گزارش حاكي است در راستاي اجراي ماده ۳۳ قانون افزايش بهره وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي و در خصوص محصول جو توليدي در استان كرمانشاه طي هفته گذشته بالغ بر ۱۵۷ تن از اين محصول متعلق به ۲۷ كشاورز اين استان، در قالب سياست قيمت تضميني و در بستر بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت. بنابراين تاكنون حدود ۱۸۵ تن از اين محصول با ارزش حدود ۱۴۸۴ ميليون ريال در قالب سياست قيمت تضميني به فروش رسيده است كه لازم است مابه التفاوت قيمت آن با قيمت تضميني اعلام شده توسط دولت، به كشاورزان پرداخت شود.

بر اساس تصميم اخير كميسيون اقتصادي دولت، مابه التفاوت مذكور در زمان مقرر قانوني به كشاورزان پرداخت خواهد شد.