صدور کارت سلامت جهت مسافرین خروجی از کشور
صدور کارت سلامت جهت مسافرین خروجی از کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت؛ صدور کارت سلامت جهت مسافرین خروجی از کشور معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تاکید کرد که برای کلیه مسافران خروجی از ایران، ضمن انجام معاینات اولیه پزشکی و مراقبت سندرمیک، گواهی سلامت از نظر عدم ابتلا به […]

معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

صدور کارت سلامت جهت مسافرین خروجی از کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تاکید کرد که برای کلیه مسافران خروجی از ایران، ضمن انجام معاینات اولیه پزشکی و مراقبت سندرمیک، گواهی سلامت از نظر عدم ابتلا به کرونا ویروس جدید (COVID-۱۹) ، صادر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا) ؛ متن نامه فوق به شرح زیر است:

معاون محترم بهداشت دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
موضوع: صدور کارت سلامت جهت مسافرین خروجی از کشور

با سلام و احترام
بدین وسیله به استحضار می رساند پیرو هماهنگی های بعمل آمده لازم است برای کلیه مسافرین خروجی از کشور تا اطلاع ثانوی، ضمن انجام معاینات اولیه پزشکی و مراقبت سندرمیک، گواهی سلامت از نظر عدم ابتلا به کرونا ویروس جدید (COVID-۱۹) ، صادر گردد. لذا با توجه به اهمیت موضوع لازم است دستور فرمایید در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی سالن خروجی ضمن استقرار تیم مراقبت، شامل پزشک و کارشناس مبارزه با بیماریها جهت صدور گواهی مذکور (پیوست) اقدامات لازم صورت پذیرد. ضمناً لازم است به مسافرین توصیه گردد جهت دریافت این گواهی حداقل پنج ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

همچنین دستور فرمایید ظرف ۴۸ ساعت آیند مراکز بهداشتی درمانی منتخب آن دانشگاه که می توانند نسبت به صدور و مهر انگلیسی این گواهی اقدام کنند، تعیین شده و به این معاونت اعلام گردد. پس از تعیین مراکز منتخب، صدور گواهی نامبرده از پایگاه مراقب بهداشتی مرزی به آن مرکز محول خواهد شد و مسافرین موظف اند ۲۴ ساعت قبل از پرواز نسبت به تهیه این گواهی اقدام نمایند.

دکتر علیرضا رئیسی
معاون بهداشت