درگیری‌های دولت و بخش خصوصی همچنان ادامه دارد
درگیری‌های دولت و بخش خصوصی همچنان ادامه دارد

رئیس اتاق تعاون مطرح کرد؛ درگیری‌های دولت و بخش خصوصی همچنان ادامه دارد عبدالهی گفت: دخالت‌های دولت از نوع تصدی گری در اقتصاد و بخش خصوصی باید کاهش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از خبرنگاران جوان، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست فعالان اقتصادی با رئیس قوه قضائیه […]

رئیس اتاق تعاون مطرح کرد؛

درگیری‌های دولت و بخش خصوصی همچنان ادامه دارد

عبدالهی گفت: دخالت‌های دولت از نوع تصدی گری در اقتصاد و بخش خصوصی باید کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از خبرنگاران جوان، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست فعالان اقتصادی با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: مشکلات اساسی ما در بخش اقتصادی در سه حوزه توضیح داده می‌شود. اولین مشکل، بی ثباتی مداوم قوانین و مقررات است. مشکل دوم، بی ثباتی قیمت‌ها و نوسان نرخ ارز است. مشکل سوم نیز، دخالت بی مورد دولت در اقتصاد است که به نوعی به رقیب بخش خصوصی تبدیل شده است.

او ادامه داد: در خواست ما این است که دولت از مسائل مربوط به بخش خصوصی به ویژه از نوع تصدی گری خارج شود. این مشکلات برای هر سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف مشترک است.

این مقام مسئول خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت:شما با بخش تعاون و مشکلات آن آشنا هستید. براساس قوانین بالادستی مانند برنامه‌های توسعه و اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بود تا اتاق تعاون به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور نائل شود. قوانین خوبی در این خصوص تصویب و ابلاغ شد.

او تصریح کرد:، اما به علت عدم اطمینان و کوتاهی مدیران هنوز محقق و اجرا نشده است؛ بنابراین درخواست ما از شما این است که قانون مربوط به اتاق تعاون اجرایی و به نتیجه برسد.