فقط سازمان نظام دامپزشکي کشور متولي تعيين صلاحيت حرفه‌اي دامپزشکان است
فقط سازمان نظام دامپزشکي کشور متولي تعيين صلاحيت حرفه‌اي دامپزشکان است

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اجرای قانون نظام جامع دامپروری کشور از صدور پروانه بهره‌برداری و صلاحیت حرفه‌ای دامپزشکان از سوی این سازمان خبر داد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا)، محمدرضا صفری در حاشیه بازدید از بیمارستان و بزرگ‌ترین آزمایشگاه دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران، افزود: اکنون این سازمان دارای […]

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اجرای قانون نظام جامع دامپروری کشور از صدور پروانه بهره‌برداری و صلاحیت حرفه‌ای دامپزشکان از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا)، محمدرضا صفری در حاشیه بازدید از بیمارستان و بزرگ‌ترین آزمایشگاه دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران، افزود: اکنون این سازمان دارای ۳۳ هزار عضو فعال اعم از دامپزشک، کار‌شناس و کاردان و تکنسین دامپزشکی است که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها را دامپزشکان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به لازم الاجرا بودن قانون نظام جامع دامپروری کشور از سال ۸۸ و عدم اجرای کامل این قانون تاکنون بیان کرد: قانون نظام جامع دامپروری کشور دارای ابعاد مختلفی‌ست که از جمله صدور پروانه‌ها و مجوز‌های مختلف شغلی و حرفه‌ای از جمله وظایفی‌ست که قانونگذار برای سازمان نظام دامپزشکی کشور تعریف کرده است.

صفری، با بیان اینکه صدور پروانه‌های واحدهای تولیدی دامداری‌ها، مرغداری‌ها از جمله وظایفی‌ست که در این قانون برای نظام دامپزشکی کشور دیده شده است افزود: این قانون تا شهریور گذشته در ۱۰ استان اجرا شده بود که تا شهریور امسال در ۳۰ استان کشور اجرایی شده است.

وی با اشاره به عدم دخالت دولت در امور مربوطه بخش خصوصی کشور از جمله در صدور مجوز‌ها از الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های بهره‌برداری دامپروری خبرداد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث ارتقاء کیفیت صدور پروانه‌ها خواهد شد گفت: قوی شدن نظارت‌ها توسط نظام دامپزشکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اینکه این طرح در دواستان قزوین و اذربایجان به صورت ازمایشی به اجرا درآمده است گفت: با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های بهره‌برداری، در هر نقطه‌ای از کشور که پروانه‌ای صادر شود، در‌‌ همان لحظه آن پروانه توسط نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی مونیتورینگ و نظارت می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از این پس متقاضیان فعالیت در حوزه دامپروری کشور می‌توانند از داخل منزل درخواست صدور پروانه کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروانه بهره‌برداری برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید سلامت محور از اهداف اصلی برنامه‌های سازمان نظام دامپزشکی کشور است گفت: ساختار سازمان به گونه‌ای طراحی وهدف‌گذاری شده که در ‌‌نهایت به ارتقای روزافزون شاخص‌های سلامت در جامعه بی‌انجامد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر لزوم اجرای کامل قانون نظام جامع دامپروری کشور افزود: بر اساس قانون صدور پروانه شرکت‌های فعال، کلینیک‌های دامپزشکی، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و در حوزه دامپزشکی به این سازمان سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی واحدهای دامپزشکی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای فعالیت در بخش دامپزشکی و تعیین ظرفیت کار طبق قانون به این سازمان سپرده شده است گفت: با اجرای این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار باید از مسیر تعیین صلاحیت حرفه‌ای این سازمان عبور کنند و متناسب با نوع فعالیتی که انتخاب کرده‌اند آموزش‌های لازم را ببینند.

صفری خاطرنشان کرد: امیدوراریم از ابتدای سال جاری با اجرای سراسری این طرح شاهد خدمات رسانی بیشتر و ارتقایشان حرفه‌ای در حوزه نظام دامپزشکی کشور باشیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به نهایی شدن آیین‌نامه تشکیلات شورای نظام دامپزشکی استان‌ها و ارائه آن به وزیر جهاد کشاورزی نظام دادن به امور دامپزشکی و فعالیت‌های امور دامی، پیگیری امور صنفی در مجامع مختلف، برگزاری سمینارهای مختلف آموزشی و کنگره‌های علمی، ارایه خدمات رفاهی و همچنین رسیدگی به تخلفات فعالان در امور دامپزشکی و دفاع از حقوق دامپزشکان را از اصلیترین وظایف سازمان نظام دامپزشکی کشور عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ابتدای سال آینده شاهد برگزاری دور پنجم انتخابات نظام دامپزشکی در سراسر استان‌ها با شکل و سیاقی متفاوت‌تر از گذشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استان البرز از مهم‌ترین استان‌های کشور در حوزه دام وطیور است گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ نفر در بخش‌های مختلف صنعت دامپروری استان البرز مشغول به فعالیت هستند که به جهت پتانسیل بالای علمی می‌توانند استان‌های هم جوار خود را هم پوشش دهند.