حمایت وزیر سابق جهاد کشاورزی از دکتر جلیلی
حمایت وزیر سابق جهاد کشاورزی از دکتر جلیلی
مهندس محمدرضا اسکندری وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت نهم با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری  اعلام کرد.

مهندس محمدرضا اسکندری وزیر سابق جهاد کشاورزی با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری  اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران، در این بیانیه آمده است: “به عنوان یکی از خدمتگزاران عرصه امنیت غذایی کشور که بیش از ۴۵ سال توفیق خدمتگزاری به جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر غیور ایران را داشتم، مراتب حمایت خویش را از جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان فرد اصلح برای احراز و تصدی قوه اجرایی کشور اعلام می نمایم.”

وی با بیان ویژگی های دکتر جلیلی همچون “سلامت، صلابت، شجاعت، قاطعیت، ولایتمداری، خودباوری ملی، باورمندی به شعار “ما میتوانیم” ، ساده زیستی و سوابق اجرایی در سطوح داخلی و بین المللی”، حضور او را “فرصت و نوید استقرار دولت اسلامی و شکوفایی توانمندیهای داخلی و حاکمیت قانون و اِعمال برابری و اعتلا و اقتدار بیش از پیش کشور در مناسبات منطقه ای و بین المللی” دانسته است.

متن بیانیه محمدرضا اسکندری به این شرح است:

بسمه تعالی

ملت شریف، کشاورزان و روستائیان عزیز ایران

سلامٌ علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و درود به محضر بنیانگذار انقلاب و شهدای عظیم الشان از جمله شهدای خدمت، به استحضار ملت شریف و گرانقدر میرساند،

استقلال سیاسی کشور که خون آورد هزاران شهید است و با عرق جبین کشاورزانی که آرمان خودکفایی کشاورزی را پاسبانی کرده‌اند امروز در اختیار ماست. هر چند ناملایمت‌ها و خودتحریمی‌های برخی دولت‌ها، موجب مشکلات بسیاری در عرصه تولید کشاورزی شده است اما سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در عرصه تحقق امنیت غذایی همواره از سفره مردم حمایت کرده‌اند.

امروز و باتوجه به راهیابی جناب آقای دکتر جلیلی به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به شاخصهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به عنوان یکی از خدمتگزاران عرصه امنیت غذایی کشور که بیش از ۴۵ سال توفیق خدمتگزاری به جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر غیور ایران را داشتم، مراتب حمایت خویش را از جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان فرد اصلح برای احراز و تصدی قوه اجرایی کشور اعلام می نمایم.

بخش کشاورزی امروز با جهانی از فرصت‌ها پیش روی خود مواجه است. بهره‌برداری از بازار کشاورزی چندصد میلیون ‌نفری کشورهای همسایه، تبدیل ایران به مرکز غلات منطقه، استفاده از بانک ژنتیکی داخلی و توسعه آن برای ارتقاء بهره‌وری تولید تنها بخشی از این فرصت هاست. این فرصت‌ها می‌تواند به دست رئیس جمهوری که عمیقاً به تولید، خودکفایی و نقش مهم روستاییان و عشایر در تحقق آن باور دارد، تحقق یابد و باعث رنگین‌تر شدن و پربار شدن سفره خانواده ایرانی شود.

سلامت، صلابت، شجاعت، قاطعیت، ولایتمداری، خودباوری ملی، باورمندی به شعار “ما میتوانیم” ، ساده زیستی، سوابق اجرایی در سطوح داخلی و بین المللی و سایر ویژگی منحصر به فرد دیگرِ جناب آقای دکتر جلیلی، فرصت و نوید استقرار دولت اسلامی و شکوفایی توانمندیهای داخلی و حاکمیت قانون و اِعمال برابری و اعتلا و اقتدار بیش از پیش کشور در مناسبات منطقه ای و بین المللی را فراهم نموده است. لذا از همه کشاورزان دوستداران و دلسوزان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامی فعالان و تولید کنندگان و صنعتگران و بخصوص روستائیان و عشایر غیور و زحمتکش درخواست و دعوت میشود به منظور بازگشت به دوران طلایی رونق کشاورزی و مجد و عظمت کشور و صیانت از کیان میهن، با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات برای توفیق و پیروزی جناب آقای دکتر جلیلی به عنوان پرچمدار جبهه انقلاب، نقش و مسئولیت خویش را برای رشد و بالندگی کشور ایفا و زمینه بهبود تولیدات و خودکفایی کشور در محصولات استراتژیک و رفع معضل اشتغال و تقویت و افزایش سرانه درآمد ملی بخصوص در بخش کشاورزی را فراهم نماییم.