رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، از بازرسی دو هزار و ۷۶۰ رأس دام سبک و سنگین زنده در روز عید قربان خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها توسط بازرسان اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان انجام شده است. علی اشرفی در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل […]

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، از بازرسی دو هزار و ۷۶۰ رأس دام سبک و سنگین زنده در روز عید قربان خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها توسط بازرسان اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان انجام شده است.

علی اشرفی در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان افزود: همزمان با عید قربان و بجا آوردن سنت حسنه قربانی در این روز، ۲۷ اکیپ دامپزشکی در سطح استان زنجان در راستای خدمت رسانی به مردم این استان فعال شده بودند.

وی یادآورشد: از این تعداد ۱۱ اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ دیگر نیز به صورت سیار خدمات ارائه کردند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۱۴ دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشتی و شش روحانی به عنوان ناظر بهداشتی در این اکیپ‌ها فعال بودند.

اشرفی با بیان اینکه ۵۵۷ لاشه در عید قربان توسط این اکیپ‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند، اظهارکرد: هیچ لاشه‌ای ضبط نشد.

وی تعداد لاشه‌های اصلاح شده در روز عید قربان را ۹۸ مورد بیان کرد و افزود: ۱۷۸ کیلوگرم گوشت نیز معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: تعداد اندام‌های خوراکی ضبطی در بازرسی‌های انجام شده ۱۳۵ ریه، ۴۱ عدد کبد و چهار کلیه بود.

اشرفی یادآورشد: در این بازرسی‌ها، علاوه بر اندام‌های ضبطی بیان شده ۸۱ عدد کبد به دلایل بهداشتی اصلاح شد.