تولید واکسن تب برفکی بعد از ۲۱ روز وقفه
تولید واکسن تب برفکی بعد از ۲۱ روز وقفه

رییس موسسه سرم سازی رازی در پاسخ به ایجاد وقفه کوتاه مدت در این موسسه برای تولید واکسن تب برفکی  گفت: ایجاد وقفه کوتاه مدت در موسسه رازی یک وقفه سه هفته ای بود و اکنون تولید این واکسن دوباره آغاز شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، حمید کهرام با تاکید […]

رییس موسسه سرم سازی رازی در پاسخ به ایجاد وقفه کوتاه مدت در این موسسه برای تولید واکسن تب برفکی  گفت: ایجاد وقفه کوتاه مدت در موسسه رازی یک وقفه سه هفته ای بود و اکنون تولید این واکسن دوباره آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، حمید کهرام با تاکید بر این که تولید واکسن تب برفکی در این موسسه به دلیل کمبود یکی از موارد تولید، مدتی با وقفه مواجه شده بود, اظهار کرد: موسسه رازی دوباره کار خود را در تولید این واکسن از سر گرفته است و توقف تولید این واکسن؛ فقط ۲۱ روز بوده است.

رییس موسسه سرم سازی رازی درباره  این اظهارنظر که «واکسن های خارجی کیفیت بیشتری نسبت به واکسن های داخلی» دارند، گفت: این موسسه در تولید واکسن هایی مانند PPR، آبله و طیور  اکنون؛ حرف اول را  در دنیامی زند .

 

کهرام با اشاره به این که این موسسه اکنون ۶۰ نوع فرآورده سرمی تولید می کند، اظهار کرد: کیفیت تولید واکسن در این ۶۰ نوع فرآورده متفاوت است برخی از این واکسن ها مانند واکسن های PPR، آبله و طیور در دنیا حرف اول را می زند اما برخی دیگر ممکن است که شباهت کمتری به نمونه خارجی  خود داشته باشند اما آنچه واضح است این است که این موسسه بر اساس استانداردهای بین المللی اقدام به  تولید واکسن می کند.

وی درباره کمیت تولید واکسن در موسسه  سرم سازی رازی گفت: این موسسه در تولید برخی واکسن ها مانند واکسن های  درمانی به حوزه صادرات هم قدم گذاشته است اما در تولید برخی از واکسن ها هم ممکن است کمبود داشته باشیم  مثل واکسن طیور که ظرفیت اندکی را وارد می کنیم. اما این موسسه قادر است به آسانی برای تولید تمام کشور از جمله حوزه های دامی؛ انسانی و طیور واکسن تولید کند.