آمادگی آلمان برای گسترش همکاری های کشاورزی و انتقال دانش فنی صنعت دام و طیور به ایران
آمادگی آلمان برای گسترش همکاری های کشاورزی و انتقال دانش فنی صنعت دام و طیور به ایران

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی، از آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی، تکنولوژی جهت بهبود کیفیت، افزایش بهره وری و تقویت اتوماسیون بخش کشاورزی از آلمان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از جهادکشاورزی، حسن رکنی در دیدار با اولاف لیس رئیس هیات آلمانی و وزیر اقتصاد، کار و حمل […]

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی، از آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی، تکنولوژی جهت بهبود کیفیت، افزایش بهره وری و تقویت اتوماسیون بخش کشاورزی از آلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از جهادکشاورزی، حسن رکنی در دیدار با اولاف لیس رئیس هیات آلمانی و وزیر اقتصاد، کار و حمل و نقل ایالت نیدر زاکسن، محصولات کشاورزی و مواد غذایی آلمان را بسیار کیفی دانست و افزود: طی ۱۰ سال گذشته ایران یکی از واردکنندگان گوشت مرغ بود، اما طی سال های اخیر به یکی از صادرکنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه تامین داروهای دام و طیور نیز در نظر داریم ارتباط خود با شرکت های آلمانی را گسترش دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ایران طی سال های گذشته یکی از واردکنندگان خوراک دام و طیور بود، تصریح کرد: طی سال های اخیر با بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی خوراک صنعتی دام، طیور و آبزیان در کشور تولید و تامین می شود و نیازی به واردات نداریم اما کماکان نیازمند تقویت دانش و تکنولوژی واحدهای تولیدی خود هستیم که این امر به ارتباط مشترک دو کشور نیاز دارد.

رکنی با بیان آنکه در بخش طیور اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ما به دنبال رویکردهای جدیدی هستیم تا بتوانیم تولید گوشت مرغ و تخم مرغ را افزایش دهیم.

وی درباره تولید گوشت قرمز نیز افزود: کشور ما پتانسیل های لازم برای افزایش تولید گوشت قرمز را دارد و به دنبال بهبود بهره وری در این بخش هستیم تا در این بخش نیز به خوکفایی برسیم.

وی ادامه داد: ایران نیز در زمینه دامپروری از پتانسیل های مناسبی برخوردار است در همین راستا طی سال های اخیر توانستیم علاوه بر دام، ژن دام های دو منظوره سمینتال را از آلمان وارد کنیم که امیداریم بتوانیم همکاری های خود را در این زمینه گسترش دهیم.

صادرات ۱۰ میلیارد یورویی محصولات کشاورزی ایالت نیدرزاکس

اولاف لیس رئیس هیات آلمانی و وزیر اقتصاد، کار و حمل و نقل ایالت نیدر زاکسن آلمان نیز این ایالت را یکی از پیشروترین ایالت های آلمان در بخش کشاورزی و صنایع غذایی برشمرد و گفت: درحال حاضر سالانه ۱۰ میلیارد یورو محصولات کشاورزی و مواد غذایی از این ایالت صادر می شود.

وی مجموع گردش مالی صنعتی این ایالت را سالانه ۳۰ میلیارد یورو ذکر کرد و افزود: درحال حاضر صنعت کشاورزی پس از خودروسازی بزرگترین و قدرتمندترین صنعت در این ایالت به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این بدان معناست که تولیدات کشاورزی و مواد غذایی ما گسترده است و به تبع آن محصولات فرآوری شده آن از حجم قابل توجهی برخوردار است به نحوی که تولیدات ما به خارج از مرزهای اروپا یعنی مصر، کره جنوبی و کوبا نیز صادر می شود.

اولاف لیس یادآور شد: طی سال های اخیر کشاورزی و صنایع غذایی ایالت نیدر زاکسن رشد قابل توجهی داشته به طوری که موضوعاتی همچون رسیدگی به دام، بکارگیری تجهیزات مدرن، تامین سلامت و بهداشت دام مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا به مرور زمان شرکت ها و واحدهای تولیدی کوچک به شرکت های بزرگ تبدیل شده اند.

وزیر اقتصاد، کار و حمل و نقل ایالت نیدر زاکسن آلمان افزود: ما آمادگی داریم تا دانش فنی و تکنولوژی این ایالت را به صنعت دام، طیور و تولید داروهای دام و طیور ایران منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است که به عنوان عضوی از صنعت آلمان بتوانیم در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و داروهای دام و طیور با ایران ارتباط برقرار کنیم.

اولاف لیس، از معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی و هیات همراه برای بازدید از نمایشگاه های بزرگ کشاورزی و صنایع غذایی آلمان تحت عنوان اگری تکنیکا واقع در شهر هانوفر آلمان نیز دعوت به عمل آورد