ابراز رضایت ۷۵ درصدی ۵۴ میهمان خارجی در اجلاس آپراکا
ابراز رضایت ۷۵ درصدی ۵۴ میهمان خارجی در اجلاس آپراکا

رییس اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی در نشست با مدیران مسوول نشریات تخصصی بخش کشاورزی، گفت: حضور ۵۴ میهمان خارجی و ابراز رضایت ۷۵ درصدی از برگزاری این اجلاس؛ شاهدی بر این ماجراست که در این دوره بانک کشاورزی از تمام امکانات و ظرفیت های داخلی خود برای برگزاری […]

رییس اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی در نشست با مدیران مسوول نشریات تخصصی بخش کشاورزی، گفت: حضور ۵۴ میهمان خارجی و ابراز رضایت ۷۵ درصدی از برگزاری این اجلاس؛ شاهدی بر این ماجراست که در این دوره بانک کشاورزی از تمام امکانات و ظرفیت های داخلی خود برای برگزاری این اجلاس استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)؛ رضا لیاقت ورز رئیس اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی در نشست با مدیران مسوول نشریات تخصصی بخش کشاورزی که روز یکشنبه ۲۶ مهر ماه در محل بانک کشاورزی برگزار شد؛ جزئیات برگزاری موفقیت آمیز شصت و ششمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه آپراکا و همچنین همایش بین المللی توانمندسازی بانوان و توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه را تشریح کرد.

 

مدیر روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی در این نشست؛ گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در قبل ، حین و بعد از اجرای این رویداد بین المللی ارایه کرد و اظهار داشت: برگزاری این اجلاس نشان دهنده توانمدی ها و سرمایه انسانی بانک کشاورزی است و در این اجلاس از تمام امکانات و توانمندی های این بانک استفاده کردیم به طوری که سطح برگزاری این اجلاس برای دوره های بعد ارتقا پیدا کرد.

 

وی با بیان این که در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۴ از سوی بانک کشاورزی ایران میزبانی این اجلاس را به طور رسمی به دبیر کل اتحادیه آپراکا اعلام کردیم، عنوان کرد:  شصت و ششمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه آپراکا و همایش بین‌المللی توانمندسازی بانوان و توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه با ایجاد پنج کمیته داخلی در حوزه روابط عمومی و بین الملل شامل کمیته اجرایی، تشریفات، اطلاع رسانی و پشتیبانی؛ برگزار شد.

 

لیاقت ورز با بیان این که در این اجلاس ۵۴ میهمان خارجی شرکت کردند، اظهار کرد:در این اجلاس برای نخستین بار اقدام به راه اندازی سایت فارسی و انگلیسی آپراکا و همچنین انتشارویژه نامه  روزانه آپراکا کردیم و همه اتفاقات روز گذشته فردا در آن ویژه نامه منتشر می شد.  در این اجلاس چهار شماره از این ویژه نامه منتشر شد و این دو اقدام تاثیر بزرگی در حوزه اطلاع رسانی این اجلاس داشت.

 

مدیر روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی؛  ادامه داد: همچنین در این رویداد؛ از میان ۲۰۰ متقاضی برای  همکاری کردن با این اجلاس به عنوان مترجم همراه؛ در نهایت ۱۹ مترجم انتخاب شدند و در این اجلاس به کار گرفته شدند.

 

وی با بیان این که از همه ظرفیت ها و توامندی های بانک کشاورزی برای برگزاری یک اجلاس آبرومند و در شان کشورمان کمک گرفتیم، اظهار کرد: در پایان اجلاس از میهمانان خارجی درباره کیفیت و چگونگی برگزاری این نشست نظرسنجی کردیم؛ بر همین اساس؛ ۷۵ درصد از میهمانان حاضر در این اجلاس از روند برپایی این رویداد ابراز رضایت کردند و گزینه عالی را در این نظرسنجی انتخاب کردند.

 

لیاقت ورز همچنین درباره دستاوردهای این نشست گفت: در جریان ششصت و ششمین دوره این اجلاس؛  دیدارهایی با هیات های عالی رتبه ای در حوزه بانک های تخصصی از کشورهای چین و هند داشتیم و در جریان این دیدارها به  انتقال تجربیات پرداختیم.

 

مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی ادامه داد: به هر حال کشورهایی  که هیات های آن ها وارد کشور ما می شوند می توانند بیشتر با جاذبه های اقتصادی و فرهنگی ایران آشنا شوند و فرصت های همکاری اقتصادی بیشتری به ویژه در حوزه بانکی با کشورهای دیگر  از طریق این گونه اجلاس ها فراهم می شود.

 

لیاقت ورز درباره برنامه های جانبی این نشست مطرح کرد: رونمایی از تمبر و تندیس ویژه اجلاس ، برگزاری یک دوره مسابقات فوتبال با عنوان جام دوستی ملت ها، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی و نقاشی معاصر و نسل نو ، بازدید از طرح های مشارکتی بانک کشاورزی در استان مازندران و  همچنین اجرای برنامه های موسیقی و فرهنگی از جمله برنامه های جانبی اجرا شده در حاشیه این اجلاس بودند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران( اگنا)، پیشنهاد تاسیس اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا)؛ در اکتبر ۱۹۷۴ در سمینار « اعتبارات کشاورزان خرد آسیا» مطرح شد و متعاقب آن در اکتبر ۱۹۹۷ اولین مجمع عمومی اتحادیه همزمان با برگزاری سومین کنفرانس تعاونیها و اعتبارات کشاورزی آسیا در دهلی نو برگزار شد.

 

بنابراین گزارش؛ توسعه پایدار روستایی و ارتقای وضعیت روستاییان؛ ارتقای سطح همکاری های بانک ها و گروه های خودیار برای تجهیز منابع و اعطای اعتبار به کشاورزان و گروه های فقیر روستایی و از سویی دیگر افزایش کارایی نظام های مالی و روستایی و همچنین دسترسی گروه های هدف به خدمات مالی و اعتباری پایدار از جمله مهمترین اهداف اتحادیه آپراکا محسوب می شود.

 

این گزارش درباره همایش بین‌المللی توانمندسازی بانوان و توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه و تاریخچه تاسیس آن مطرح می کند:مرکز تعالی زنان آپراکا در سال ۱۳۹۲ و طی امضای تفاهم نامه ای میان بانک کشاورزی ایران و آپراکا به تصویب رسید. این مرکز نخستین و تنها مرکز بین المللی در حوزه توان افزایی زنان در کشور و در دنیا به شمار می رود و هدف از تاسیس آن ایجاد زمینه های تعالی اقتصادی، اجتماعی و غیره برای بانوان فعال در بخش کشاورزی ایران، آسیا و اقیانوسیه است.

 

همچنین بنابر این گزارش؛ بانک کشاورزی ایران در سال ۱۹۹۱ به عضویت آپراکا درآمد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیتۀ اجرایی این اتحادیه انتخاب شد. بانک کشاورزی، در طول بیست سال عضویت خود در آپراکا، همواره از اعضای مهم، قابل اتکا، صاحب نظر ومتخصص آن محسوب شده و تعاملات قابل توجهی میان بانک و دبیرخانۀ اتحادیه و سایر اعضا برقرار بوده است. هم اکنون آپراکا با ۷۶ موسسه عضو از ۲۱ کشور آسیا و اقیانوسیه فعالیت می کند.

 

شصت و ششمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه آپراکا و همایش بین‌المللی توانمندسازی بانوان و توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه، ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در محل مرکزآموزشی بانک کشاورزی در مرکز آموزش بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد .