سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴ هزار و ۶۷۰ تن مرغ منجمد در هفت ماه نخست امسال با نظارت این اداره کل به کشور عراق صادر شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ، دکتر محسن شانقی با اعلام این خبر افزود: در این مدت مقدار ۴۴۱ هزار کیلوگرم پا […]

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴ هزار و ۶۷۰ تن مرغ منجمد در هفت ماه نخست امسال با نظارت این اداره کل به کشور عراق صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ، دکتر محسن شانقی با اعلام این خبر افزود: در این مدت مقدار ۴۴۱ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور های ویتنام و هنگ کنگ، ۳۴۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به ارمنستان و ۳ هزار و ۹۴۰ تن تخم مرغ خوراکی با نظارت این اداره کل به عراق صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ هزار و ۲۸۰ کیلوگرم عسل به عمان و مالزی، ۴۹۳ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور به ترکمنستان و افغانستان، ۳۷ هزار و ۲۶۰ راس گوسفند به کویت، قطر و عمان و هشت هزار و ۷۸۲ راس گوساله و گاو به عراق صادر شده است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: این استان در زمینه صادرات ماهی زینتی توانسته مقدار ۲۳۳ هزار و ۶۴۰ قطعه ماهی زینتی را به کشورهای عراق، افغانستان و امارات صادر کند.

استان مرکزی دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی، ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان، ۶۲۵ واحد زنبور عسل، ۸ واحد کشتارگاه صنعتی طیور و ۲۳ واحد کارخانه خوراک و مکمل دام و طیور است.