ارزیابی راهکارهای نوین و موثر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول در بانک کشاورزی
ارزیابی راهکارهای نوین و موثر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول در بانک کشاورزی

جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی ، در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی […]

جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی ، در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات ،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند . وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.

خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد،  اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول ، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است.

وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.

خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید دکتر شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم بانک کشاورزی است ، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.

وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه ، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران ، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند.