با توجه به دستورالعمل‌های جدید سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مشخص کردن انبارها و مراکز عرضه خوراک و نهاده‌های خوراکی دام، طیور و آبزیان و پیگیری برای دریافت پروانه‌های بهداشتی لازم توسط این مراکز بوده است. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان با اعلام این مطلب، افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان برای مشخص کردن این […]

با توجه به دستورالعمل‌های جدید سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مشخص کردن انبارها و مراکز عرضه خوراک و نهاده‌های خوراکی دام، طیور و آبزیان و پیگیری برای دریافت پروانه‌های بهداشتی لازم توسط این مراکز بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان با اعلام این مطلب، افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان برای مشخص کردن این مراکز به صورت دوره‌ای بازدیدهایی را طبق گزارش‌های دریافتی انجام می‌دادند.

فرهاد طاهری افزود: در بازدیدی که بازرسان از یکی از انبارهای خوراک دام داشتند، ۴۷۱۰ کیلوگرم انواع کنسانتره دامی و مکمل ویتامینه معدنی دارای بسته‌بندی ولی بدون هویت مشخص و دقیق کشف و ضبط شد و بعد از طی مراحل قانونی نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شد.

وی اعلام کرد: مرغداران و دامدارانی که قصد خرید خوراک و نهاده‌های خوراک دام، طیور و آبزیان را دارند حتما از مراکز دارای پروانه بهداشتی اقدام به خرید کنند و باید مکمل و کنسانتره‌ای خرید کنند که مواردی از جمله بسته‌بندی مناسب که دارای نام شرکت، شماره پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت محصول و آدرس شرکت، همچنین تاریخ تولید، انقضاء و آنالیز محصول بسته‌بندی شده را داشته باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی لنجان گفت: در صورتی که خرید از مراکز بدون پروانه بهداشتی انجام گیرد و باعث بروز مشکلاتی بر اثر مصرف این محصولات شود، پیگیری‌های قضایی برای طرح شکایت و دریافت خسارات وارده با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.

 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی اگنا اینجا کلیک کنید.