کاهش تعداد کانون های بیماری تب برفکی
کاهش تعداد کانون های بیماری تب برفکی

خلج در سفر به استان خوزستان گفت: اگر بخواهیم بخش صادرات غیر نفتی رونق گیرد باید به گونه ای عمل کنیم که بازارهای جهانی به کالای ما اعتماد کنند و سلامت مصرف کنندگان را تامین کنیم و در همین راستا کارشناسان نظارتی دامپزشکی این منطقه با بازرسی‌های مداوم بهداشتی و برخورد منطقی برای اعمال موازین […]

خلج در سفر به استان خوزستان گفت: اگر بخواهیم بخش صادرات غیر نفتی رونق گیرد باید به گونه ای عمل کنیم که بازارهای جهانی به کالای ما اعتماد کنند و سلامت مصرف کنندگان را تامین کنیم و در همین راستا کارشناسان نظارتی دامپزشکی این منطقه با بازرسی‌های مداوم بهداشتی و برخورد منطقی برای اعمال موازین بهداشتی محموله‌های صادراتی بارانداز شلمچه را به شدت کنترل ‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از اداره کل دامپزشکی خوزستان، مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور به همراه هیات همراه طی سفر دو روزه به استان خوزستان از مرز شلمچه و روند صادرات فرآورده های خام دامی بازدید کردند.

مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: احداث باراندازهای استاندارد و بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و حمایت و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه می‌تواند عامل اصلی رشد روزافزون صادرات پایدار و شکوفایی اقتصاد منطقه باشد.

سپس در ادامه بازدید از شهرستان خرمشهر دکتر خلج و هیات همراه به کارخانه بسته بندی ماهی و میگو واقع در این شهرستان رفته و از نزدیک شاهد نحوه فعالیت کارخانه بوده و توصیه های لازم را در خصوص رفع نواقص تاسیساتی و بهداشتی ارائه نمود.

در حاشیه این بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه با حضور در یادمان شهدای شلمچه یاد و خاطره سرافرازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی‌داشتند.

در ادامه مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در نشستی با پرسنل اداره کل دامپزشکی استان حضور یافت.در این جلسه که دکتر دغاغله نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز حضور داشت به بیان وحدت بین مسئولین اشاره نمود و خواستار افزایش توان معنوی و پرکاری بین همکاران شد.

دکتر کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان نیز با ارائه پاورپوینت به ارائه عملکرد اداره دامپزشکی استان و ظرفیت ها و چالش های پیش رو پرداخت.همچنین کارشناسان دامپزشکی خوزستان با ارائه مطالب خود به بیان مشکلات در زمینه فنی و اداری پرداخته و خواسته های خود را جهت رفع موانع کاری مطرح کردند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بایستی حول حفظ نظام و وحدت در جهت تأمین منابع ملی گام برداریم و همه مجموعه دامپزشکی باید با رعایت اخلاق بتوانند وحدت ملی را حفظ کنند و با وجود نگاه های متفاوت در عرصه های مختلف جهت سربلندی دین و مملکت تلاش کنیم تا به کسب موفقیت مطلوب برسیم.

دکتر مهدی خلج در ادامه با بیان اینکه در سازمان دامپزشکی یکسری رشد وجود داشته به بیان کارهای مطلوب در قسمت فنی سازمان پرداخت و افزود: با جلوگیری از ورود و خروج غیر مجاز دام از مرزهای شرقی کشور با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد سامانه قرنطینه و … کارهای گسترده ای بوده که صورت گرفته و نتیجه زحمت همه مجموعه دامپزشکی تعداد کانون های تب برفکی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کاهش تلفات طیور کشور از ۱۱/۱۸درصد در سال ۹۱ به ۷/۷۶ درصد در ۸ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت در سال گذشته ۷۵۰ میلیون قطعه جوجه در کشتارگاههای صنعتی طیور استحصال شده است.