مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از صادرات میگوی تولید شده در سواحل جنوبی استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان از صادرات میگوی تولید شده در سواحل جنوبی استان خبر داد. دکتر مهدی حسینی گفت: اولین محموله صادارتی آبزیان شامل […]

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از صادرات میگوی تولید شده در سواحل جنوبی استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان از صادرات میگوی تولید شده در سواحل جنوبی استان خبر داد.

دکتر مهدی حسینی گفت: اولین محموله صادارتی آبزیان شامل حدود چهل تن میگو به کشور روسیه صادر گردید که ضمن اشتغال زایی و رونق اقتصادی در منطقه با ارز آوری بالایی که خواهد داشت گام موثری در راستای منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری همانند سال گذشته خوشبختانه با تلاش ها و بازدیدهای مکرر اکیپ های نظارتی دامپزشکی و همکاری شیلات موردی از تلفات غیر عادی ناشی از بیماری مشاهده نگردیده است و این مقدار میگوی تولیدی پس از انجام اقدامات کنترل کیفی و آزمایشات لازم شامل آزمایشات میکروبی ،و شیمیایی و پایش فلزات سنگین و باقیمانده های دارویی و پس از حصول اطمینان از سلامت محموله ها به کشور روسیه صادر گردیده است.

دکتر میرلاشاری افزود: تمامی قوانین مربوط بهHACCP وGMP در شرکت های صادر کننده پس از ممیزی توسط تیم ممیزی سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته، به طوری که در حال حاضر دو شرکت بسته بندی فرآوری و عمل آوری ماهی و میگو در شهر چابهار موفق به دریافت مجوز صادرات گردیده اند.