سفیران ایران در خارج از کشور همایش و نمایشگاه فیداکسپو رامعرفی کنند / مسعودی چهره شناخته شده و متخصص صنعت است باید همه ما به او کمک کنیم
سفیران ایران در خارج از کشور همایش و نمایشگاه فیداکسپو رامعرفی کنند / مسعودی چهره شناخته شده و متخصص صنعت است باید همه ما به او کمک کنیم

مدیر عامل تعاونی کارخانجات خوراک دام، طیور استان فارس با اشاره به این که سفیران ایران در خارج از کشور می توانند برای برگزاری چنین همایش و نمایشگاهی تبلیغات کنند؛ عنوان کرد: مهندس مسعودی چهره شناخته شده و متخصصی در صنعت است و بهتر است اهالی صنعت و وزارتخانه های مربوطه و بخش دولتی هم […]

مدیر عامل تعاونی کارخانجات خوراک دام، طیور استان فارس با اشاره به این که سفیران ایران در خارج از کشور می توانند برای برگزاری چنین همایش و نمایشگاهی تبلیغات کنند؛ عنوان کرد: مهندس مسعودی چهره شناخته شده و متخصصی در صنعت است و بهتر است اهالی صنعت و وزارتخانه های مربوطه و بخش دولتی هم در برگزاری این همایش و نمایشگاه به وی کمک کنند.

محمد رحیم افسری، مدیر عامل تعاونی کارخانجات خوراک دام و طیور استان فارس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ درباره نقش نمایشگاه فیداکسپو در پیشرفت صنعت خوراک دام طیور و آبزیان عنوان کرد: مهم ترین خروجی که این نمایشگاه ها دارد این است که مسوولان متوجه چنین رخداد بزرگی در حوزه خوراک دام و طیور و آبزیان  بشوند و از سویی دیگر مخاطبان تخصصی از وجود برپایی چنین نمایشگاه هایی مطلع می شوند.

سفیران ایران در خارج از کشور نمایشگاه های تخصصی را حمایت و تبلیغ کنند

افسری با بیان این که سفیران ایران در کشورهای مختلف می توانند چنین رویدادهایی را تبلیغ کنند؛ عنوان کرد: کشورهای اروپایی و حتی آسیایی برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی هزینه های زیادی را مصرف می کنند و خدمات ویژه ای را به شرکت کنندگان می دهند تا افراد برای حضور در این نمایشگاه ها جذب شوند.

وی با ذکر مثالی در این زمینه عنوان کرد:سفیر اندونزی و مدیر توسعه تجارت این کشور هفته گذشته وارد شیراز شده بود  و در اتاق بازرگانی یک جلسه ای را گذاشته بودند و آن ها در این جلسه از برگزاری نمایشگاهی صحبت کردند که در اکتبر برگزار می شد و شش وزارتخانه اسپانسر این نمایشگاه بودند. این کشور برای بازدید کننده های خارجی یک قطب هتل هزار تختی درنظر گرفته بودند که سه شب رایگان در اختیارمیهمانان قرار می گرفت؛ جالب است این کشور عمده منبعی که در اختیار دارد؛ پالم است و پرسش این است که آیا خوراک دام و طیور و آبزیان از جایگاهی در حد پالم برخوردار نیست تا به آن پرداخته شود؟

 پیشنهاد برگزاری نشست خبری فیداکسپو با حضور مسوولان جهاد و مهندس مسعودی

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی و مدیر کل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی و همه مسوولان و متصدیان این حوزه بهتر است وارد این موضوع شوند و حداقل یک نشست خبری یا همایشی در این باره برگزار کنند تا اهمیت این نمایشگاه بیشتر مطرح شود و جامعه از چنین رویدادی مطلع شود و مهندس مسعودی به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه ؛ چالش های این صنعت و راهکارها را مطرح کند.

مدیر عامل تعاونی کارخانجات خوراک دام و طیور استان فارس با بیان این که بخش دولتی با حمایت های مالی می تواند نمایشگاه های بخش خصوصی را ارتقا دهد، عنوان کرد: مدیرت نمایشگاه باید در بخش خصوصی باشد و بخش دولتی تنها تسهیل کننده باشد.

افسری با بیان این که اولین ارزی که از سوی دولت پرداخت می شود؛ ارز برای واردات مواد اولیه خوراک دام طیور و آبزیان است؛ اظهار داشت: ارزش این مبحث آنقدر مهم است که مسوولان باید در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنند تا مخاطبان هم به اهمیت این نمایشگاه ها واقف شوند.

وی با بیان  این که در این نمایشگاه ها غرفه داران و بازدیدکنندگان تخصصی باید مشخص باشند تا غرفه داران بدانند با چه کسانی باید صحبت کنند؛ عنوان کرد:  در نمایشگاه های تخصصی جمعیت زیادی حاضر نمی شوند و مخاطبان  آن ها تخصصی هستند و غرفه داران انتظار دارند برای آن ها مخاطبان تخصصی آورده شود تا بعد از نمایشگاه از پربار بودن آن صحبت کنند.

مدیر عامل تعاونی کارخانجات خوراک دام و طیور استان فارس با پیشنهاد ارایه سمینارهای تخصصی در حین بازدید از نمایشگاه های تخصصی دام و طیور و آبزیان مدرن عنوان کرد: این راهکار می تواند روش خوبی برای جذب مخاطبان چنین نمایشگاهی باشد  و طبیعی است  که این تمهیدات باید از سوی متولی و برگزار کننده نمایشگاه از قبل تدارک دیده شود.

به گزارش اگنا؛ دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با حضور چشم گیر مطرح ترین تولید کنندگان داخلی و خارجی از کشورهای صاحب نام؛ دوم تا چهارم شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو؛  برگزار می شود.همزمان با برپایی سه روزه ؛ دومین همایش و نمایشگاه  بین المللی خوراک دام و طیور و آبزیان کشور؛ ۱۲ همایش علمی و کاربردی با حضور سخنرانان، کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی برگزار می شود. لازم به ذکر است؛ نخستین دوره همایش و نمایشگاه  بین المللی خوراک دام طیور و آبزیان کشور ۲۳ تا ۲۵ دیماه سال ۹۳ با حضور ۸۸ شرکت داخلی و خارجی در سالن حجاب تهران برگزار شد. همزمان با برپایی اولین دوره این نمایشگاه؛ ۱۲عنوان سمینار تخصصی با حضور سخنرانان بین المللی ارایه شد.