فید اِکسپو نقطه عطف صنعت خوراک دام و طیور و آبزیان ایران است
فید اِکسپو نقطه عطف صنعت خوراک دام و طیور و آبزیان ایران است

مسعودی، مدیر مسوول نشریه دنیای کشت و صنعت و بنیان گذار همایش و نمایشگاه فیداکسپو در یادادشتی از ضرورت برگزاری همایش و نمایشگاه های تخصصی اینچنینی و نقش این همایش و نمایشگاه های بین المللی در  ارتقا صنعت خوراک دام طیور و آبزیان سخن گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا )؛ […]

مسعودی، مدیر مسوول نشریه دنیای کشت و صنعت و بنیان گذار همایش و نمایشگاه فیداکسپو در یادادشتی از ضرورت برگزاری همایش و نمایشگاه های تخصصی اینچنینی و نقش این همایش و نمایشگاه های بین المللی در  ارتقا صنعت خوراک دام طیور و آبزیان سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا )؛ متن این یادداشت بدین شرح است؛ « علوم و فنون مربوط به صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در دنیا به شدت در حال رشد و تغییر بوده و هر روز شاهد نوآوری هایی در این زمینه هستیم، بطوریکه در دو دهه اخیر که به عنوان مدیر مسؤول نشریه دنیای کشت و صنعت فعالیت می کنم، همواره یکی از دغدغه های فکری من، برگزاری همایش بین المللی در زمینه خوراک دام و طیور و آبزیان بوده تا با معرفی نوآوری های روز دنیا به تولیدکنندگان، مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران ایرانی، گامی هر چند کوچک برای ارتقای کمی و کیفی این صنعت بردارم. این مهم در سال ۹۳ با برگزاری نخستین دوره همایش و نمایشگاه صنعت خوراک محقق و فید اِکسپو ایران متولد شد.

با توجه به نقش ۷۰ درصدی خوراک در هزینه های پرورش دام و طیور و قیمت تمام شده محصولات پروتئینی، اهمیت تولید خوراک اقتصادی و بهبود بهره وری در تبدیل خوراک به شیر و گوشت و همچنین دیگر محصولات پروتئینی، بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر، شعار فید اِکسپو تحت عنوان «خوراک سالم، غذای سالم، انسان سالم» نشانگر اهمیت این همایش به تولید خوراک بهداشتی و به تبع آن سلامت جامعه است. در سال های اخیر و همزمان با رشد صنعت دام و طیور در ایران شاهد رشد کمی تولید خوراک بوده ایم، اما از نظر کیفی، مطلوبیت و تولید اقتصادی با کمبودهایی مواجه هستیم. همایش و نمایشگاه بین المللی فید اِکسپو با عرضه توانمندی تولیدکنندگان داخلی و خارجی و نمایش آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز دنیا می تواند این کمبودها را جبران کرده و نقطه عطفی در صنعت خوراک دام و طیور کشور باشد.

 

همچنین این رویداد محل مناسبی برای مبادلات و مراودات بزرگ علمی، تجاری و صنعتی در این بخش مهم، گسترده و تاثیرگذار خواهد بود و تلاش می کنیم به صاحبان کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان کمک نماییم تا بتوانند محصول ارزان تر و با کیفیت تری را تولید کنند.

 

در این میان برگزاری همایش های علمی و کاربردی با سخنرانی متخصصان مطرح بین المللی و داخلی در جریان برگزاری مراسم از نقاط قوت فید اِکسپو محسوب می شود و به فضای علمی و فنی مراسم جایگاه خاصی می بخشد.

به هر روی تلاش کرده ایم با استفاده از تجربه برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه فید اِکسپو ۹۳ و نقطه نظرات ارائه شده از طرف شرکت کنندگان، کاستی های گذشته را پوشش و نقاط قوت این رویداد بزرگ و بین المللی را با کمک و حمایت مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی، مدیران تشکل های مربوط و تولیدکنندگان عزیز ارتقا بخشیم.

از همکاری و همفکری همه کسانی که در برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان حامی ما بوده اند، سپاسگزاریم و وامدار مهرشان هستیم.»