سازمان دامپزشکی ایران و دانمارک تفاهمنامه همکاری امضا کردند
سازمان دامپزشکی ایران و دانمارک تفاهمنامه همکاری امضا کردند

  سازمان دامپزشکی ایران و دانمارک تفاهمنامه همکاری امضا کردند رییس دامپزشکی دانمارک در دیدار با رییس سازمان دامپزشکی کشورمان، تفاهمنامه همکاری دوجانبه در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی امضا کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، عصر امروز، سه شنبه(۲۸ دیماه) در نشستی که با حضور پراستارک هنریکسن، رییس دامپزشکی دانمارک و هیات […]

 

سازمان دامپزشکی ایران و دانمارک تفاهمنامه همکاری امضا کردند

رییس دامپزشکی دانمارک در دیدار با رییس سازمان دامپزشکی کشورمان، تفاهمنامه همکاری دوجانبه در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، عصر امروز، سه شنبه(۲۸ دیماه) در نشستی که با حضور پراستارک هنریکسن، رییس دامپزشکی دانمارک و هیات همراه در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، مهدی خلج و هنریکسن تفاهمنامه همکاری های دو جانبه را امضا کردند.

 

DSCF7111

بر پایه این گزارش، این تفاهمنامه بر فراهم سازی زمینه های تجارت ایمن و فضایی امن برای فعالان اقتصادی دو کشور تاکید دارد. همچنین بر همکاری های علمی، پیشگیری علیه بیماری های فرامرزی و توسعه همکاری های آزمایشگاهی در عرصه بهداشت آبزیان و ماهیان سردآبی تاکید شده است.

محورهای دیگر این تفاهمنامه بر استفاده از فناوری های نوین در تولید دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و تسهیل در روند صادرات و واردات محصولات دو کشور استوار است.

گفتنی است؛ حضور رییس دامپزشکی پادشاهی دانمارک با هیات همراه در محل سازمان دامپزشکی کشور و امضای تفاهمنامه همکاری های دوجانبه ایران و دانمارک در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی نویدبخش گشایش فضای تجاری و علمی در دوران پسابرجام است.

شایان ذکر است؛ پادشاهی دانمارک به پایتختی کپنهاگ در شمال اروپا واقع شده که پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی و همسایه آلمان است که پل دریایی اورسوند، این کشور کوچک اروپایی را به سوئد متصل می‌کند. دانمارک از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه نخست و از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد.