اعزام ۳ اکیپ مایه کوبی به استان خوزستان جهت واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک عشایر استان چهارمحال و بختیاری که در مناطق قشلاقی استان خوزستان مستقر هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: این اکیپ ها در شهرستان های مسجد […]

اعزام ۳ اکیپ مایه کوبی به استان خوزستان جهت واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک عشایر استان چهارمحال و بختیاری که در مناطق قشلاقی استان خوزستان مستقر هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: این اکیپ ها در شهرستان های مسجد سلیمان،لالی، شوشتر، اندیکا و ایذه مستقر هستند و اقدام به واکسیناسیون گوسفندان عشایر علیه بیماری تب برفکی می نمایند.
دکتر عبدالمحمد نجاتی افزود: پیش بینی می شود تعداد یک میلیون راس دام سبک عشایر مستقر در استان خوزستان توسط اکیپ ها مایه کوبی شوند.
این مقام مسئول افزود از مجموع ۲٫۵ میلیون راس دام سبک استان ۱٫۵ میلیون آن در فصول سرد سال به استان های خوزستان، اصفهان و فارس کوچ می کنند که حدود ۱ میلیون آن در استان خوزستان می باشند.
وی گفت: با توجه به اینکه عشایر کوچ رو از استان خوزستان به استان چهارمحال جابجا می شوند و احتمال انتقال بیماری ها وجود دارد در همین راستا این اداره کل با رعایت عوامل پیشگیرانه اقدام به مایه کوبی دام های عشایر کرده است.
دکتر نجاتی از عشایر خواست با اکیپ های اعزامی نهایت همکاری را داشته باشند.