اجرای طرح‌های جنگل کاری و زراعت چوب در ۱۳ هزار هکتار
اجرای طرح‌های جنگل کاری و زراعت چوب در ۱۳ هزار هکتار

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران: اجرای طرح‌های جنگل کاری و زراعت چوب در ۱۳ هزار هکتار معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت:در برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار و ۳۰۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان زیر پوشش طرح‌های جنگل کاری و احیای جنگل و و زراعت چوب […]

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران:

اجرای طرح‌های جنگل کاری و زراعت چوب در ۱۳ هزار هکتار

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت:در برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار و ۳۰۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان زیر پوشش طرح‌های جنگل کاری و احیای جنگل و و زراعت چوب قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، قاسم حقانی با اشاره به اینکه این طرح ها در راستای اهداف کمی و راهبردی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و در چارچوب اصول توسعه پایدار اجرا می شود ، اظهار داشت : طرح جنگل کاری و احیای جنگل شامل پروژه های تهیه و تأمین نهال، تجهیز و نگهداری پارکهای جنگلی، مراقبت از ذخیره گاه های جنگلی و توسعه جنگل و جنگل کاری است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد : امسال و در اولین سال برنامه ششم توسعه ۱۷۰۴ هکتار طرح جنگل کاری و ۲۵۰ هکتار طرح زراعت چوب در استان تهران اجرایی می شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در باره طرح زراعت چوب و اهمیت آن تصریح کرد: با توجه به طرح تنفس جنگل و وسعت ناچیز اراضی جنگلی و ارزش های زیست محیطی آن، طرح زراعت چوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اجرای این طرح علاوه بر تأمین چوب مورد نیاز کشور نقش موثری در حفظ رطوبت خاک، تلطیف وضعیت هوا، ایجاد بارش های منطقه ای و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.
حقانی تأکید کرد: طرح زراعت چوب با رویکرد جلب مشارکت مردم و استفاده از آبهای نامتعارف و کاشت و پرورش درختان سریع الرشد چوبدهی همچون صنوبر اجرا می شود.
همچنین ، علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حکمی سعید میرزا آقائی را بعنوان سرپرست اداره حراست این اداره کل منصوب کرد.