مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افزایش ۲ برابری صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال خبر داد. صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نیمه نخست سال گذشته میزان صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان ۲۲۰ هزار کیلوگرم بود که در نیمه نخست امسال به ۴۸۰ […]

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افزایش ۲ برابری صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نیمه نخست سال گذشته میزان صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان ۲۲۰ هزار کیلوگرم بود که در نیمه نخست امسال به ۴۸۰ هزار کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: عمدتاً صادرات آلایش به کشورهای ترکیه و ارمنستان انجام می‌شود و در تولید لوازم‌آرایشی، مصارف صنعتی، خوراک دام و خوراک حیوان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات یک میلیون و ۴۷۰ هزار کیلوگرمی پا و پنجه مرغ در نیمه نخست امسال ادامه داد: این میزان سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار کیلوگرم بود.

صالحی گفت: صادرات پا و پنجه مرغ عمدتاً به کشورهای ویتنام و هنگ‌کنگ انجام می‌شود که به عنوان یکی از مواد مغذی در تولید پاستیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از نبود صنایع تبدیلی محصولات دامی و خام فروشی این محصولات با ارزش افزوده بالا اضافه کرد: محصولات دامی استان برای تولید مواد آرایشی و خوراکی با استقبال بازارهای جهانی روبرو شده ، بطوریکه شاهد رشد قابل توجه صادرات محصولات دامی استان هستیم.