رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری تدوین شود
رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری تدوین شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران: رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری تدوین شود  رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری کشور برنامه ریزی و تدوین شود.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در […]

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری تدوین شود

 رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری کشور برنامه ریزی و تدوین شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست ارزیابی قرارداد طرح پژوهشی مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی افزود: انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه عشایر باید کاربردی باشند و منجر به برطرف شدن نیازها و مشکلات جامعه عشایری شوند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: در مطالعات و ارائه طرح‌های عشایری، باید سبک زندگی و زیست بوم عشایر مدنظر قرار گیرد و طرح‌های ارائه شده، علمی، پژوهشی و در راستای توسعه زندگی جامعه عشایری باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری با موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و با فهم و درک درست از زندگی عشایر کشور، رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری برنامه‌ریزی و تدوین شود.

 

تصمیم‌گیری برای جامعه عشایری نیازمند اطلاعات و شناسایی مشکلات است

 

علی کیانی راد، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در این نشست با اشاره به اینکه مطالعات نقشه راه برای برنامه‌ریزی آینده است، گفت: برای رسیدن به یک طرح کاربردی نیازمند شناخت مسائل و مشکلات هستیم و یک طرح تحقیقاتی کاربردی در نهایت منجر به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری درست می‌شود.

 

وی افزود: سازمان امور عشایر ایران اشراف کامل اطلاعاتی از جامعه هدف خود دارد و تعامل با نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های سازمان باعث می‌شود مسائل و مشکلات حوزه عشایر کشور بهتر شناسایی و طبقه‌بندی شوند و برای حل آنها اقدام شود.

 

مهدی میزبان، معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه انجام مطالعات کاربردی، خط مشی سازمان در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای جامعه عشایری است، گفت: این مطالعات به منظور ارائه خدمات مناسب به جامعه عشایری و بر اساس شرح خدمات سازمان انجام می‌شود.

 

مریم حسینی مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران نیز با اشاره به اینکه پایه و اساس اقدامات سازمان بر اساس مطالعات و پژوهش‌های پیشین است گفت: آسیب‌شناسی عملکرد سازمان بر اساس مطالعات پیشین، ضروری است.