سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از توقیف ۸۴ محموله دام قاچاق طی ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از مهر، محمد اصغرزاده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ محموله دام قاچاق و غیر مجاز در استان توقیف شده است. وی با […]

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از توقیف ۸۴ محموله دام قاچاق طی ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از مهر، محمد اصغرزاده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ محموله دام قاچاق و غیر مجاز در استان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری های دامی، از ورود و خروج غیر مجاز دام جلوگیری می شود، گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۳۶۰ راس دام توقیف کرده ایم.

اصغرزاده از تشکیل ۲۳ پرونده قضایی خبر داد و گفت: طی مدت مشابه سال قبل، ۵۱ محموله دام با تعداد هزار و ۶۶۵ راس توقیف شده اند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: جابجایی بی ضابطه و بدون مجوز دامپزشکی یکی از مهم ترین عوامل انتقال بیماری ها است.

وی با بیان اینکه با جابه جایی غیر مجاز دام به جد برخورد می شود، افزود: در این راستا تفاهم نامه هایی با پلیس راه و پاسگاه ها منعقد شده است.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه برای جابجایی دام باید مجوزهای لازم کسب شود، گفت: همچنین از جابجایی طیور غیر مجاز نیز جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه انتقال بیماری آنفولانزای مرغی در جابه جایی طیور بسیار بالا است، افزود: در این راستا طیوری که توقیف می شوند، بلافاصله کشتار و معدوم می شوند.

بنا به گفته سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، از ابتدای سال جاری تاکنون جابه جایی غیر مجاز طیور در استان نداشته ایم.