به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر حیات سوماری گفت: در بازرسی از معدوم سازی ۱۵۵ کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز در هرسینواحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان هرسین ۱۵۵ کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز کشف و ضبط گردید. وی ضمن تاکید بر مخاطرات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر حیات سوماری گفت: در بازرسی از معدوم سازی ۱۵۵ کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز در هرسینواحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان هرسین ۱۵۵ کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز کشف و ضبط گردید.

وی ضمن تاکید بر مخاطرات بهداشتی گوشت کشتار غیرمجاز، از آن به عنوان یک تهدید جدی علیه بهداشت عمومی یاد کرد و افزود: در زمینه برخورد با متخلفان با کسی مماشات نداریم.

سرپرست شبکه دامپزشکی هرسین با اشاره به انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور خاطر نشان کرد: در کلیه کشتارگاه‌ها یک دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی بر روند کشتار نظارت کامل دارد به همین خاطر محصولات استحصالی مورد تایید است و به شهروندان اطمینان می‌دهیم با خیال راحت از این کشتار‌ها استفاده کنند.
به گفته دکتر سوماری، حدود ۳۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان هرسین وجود دارد که به صورت مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی بازرسی می‌شوند.

وی اعلام کرد: شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را می‌توانند از طریق شماره تماس چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.