همزمان با فرارسیدن فصل بهار ، دامداران جیره دام ها را برای پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی مدیریت کنند. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: همزمان با تغییر فصل و به منظور پیشگیری از بروز بیماری آنتروتوکسمی در دام ها و جلوگیری از تلف […]

همزمان با فرارسیدن فصل بهار ، دامداران جیره دام ها را برای پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی مدیریت کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: همزمان با تغییر فصل و به منظور پیشگیری از بروز بیماری آنتروتوکسمی در دام ها و جلوگیری از تلف شدن آنها، دامداران باید در تغذیه و جیره دام ها مدیریت داشته باشند تا دام ها بر اثر پرخوری تلف نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، دکتر مسعود دادفر یکی از موثرترین روشهای دیگر پیشگیری از این بیماری را واکسیناسیون دام های بالغ و جوان قبل از تغییر جیره عنوان کرد.

وی گفت : بیماری آنتروتوکسمی یکی از بیماری های دام می باشد که معمولا با تغییر ناگهانی در جیره دام بروز می کند که معمولا منجر به مرگ دام می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: دامدارانی که دام های آنها بصورت چرای آزاد تغذیه می شوند، حتما باید قبل از جابجایی مرتع نسبت به واکسیناسیون دام ها علیه بیماری آنتروتوکسمی اقدام کنند.

دادفر بیان داشت : با اجتناب از تغییر سریع جیره غذایی، جلوگیری از پرخوری و واکسیناسیون به موقع دام ها می توان از بروز بیماری آنتروتوکسمی به سهولت جلوگیری کرد.