هزينه هاي كمپين انتخاباتي نمايندگان بر دوش چه كسي است؟
هزينه هاي كمپين انتخاباتي نمايندگان بر دوش چه كسي است؟

نويسنده: ابوالفضل حسيني نقل است كه در بعضي از نمايندگان محترم در حوزه انتخابيه خود تا آنجا پيش مي روند كه در چينش نيروهاي مورد نظر خود حتي از يك كارشناس ساده نيز نمي گذرند، گويي دخالت در امور اجرايي و صنايع توليدي شهر و شهرستان را جزء ملك طلق خود دانسته و در اين […]

نويسنده: ابوالفضل حسيني

نقل است كه در بعضي از نمايندگان محترم در حوزه انتخابيه خود تا آنجا پيش مي روند كه در چينش نيروهاي مورد نظر خود حتي از يك كارشناس ساده نيز نمي گذرند، گويي دخالت در امور اجرايي و صنايع توليدي شهر و شهرستان را جزء ملك طلق خود دانسته و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند .

زيرا بر اين باورند كه با داشتن بدنه اجرايي شهر و شهرستان راه انتخاب مجدد خود را هموارتر كرده و اقتدار خود را بيش از پيش بر امورات شهر محكم تر مي كنند، لذا با اين تصور است كه نماينده مي كوشد بدون داشتن تفكر استراتژيك و ايجاد اجماع ناشي از عملكرد مطلوب خود، سياهي لشكر بله قربان گو را بعنوان پشتوانه خود فراهم كند تا از طريق آنان، منطق نمايندگي خود را بر بنياني كج استوار كرده و اين نمايندگي را به ظاهر استمرار و بقاء بخشد. لذا با اين تصور است كه بعنوان مثال نماينده محترمي كه در كميسيون كشاورزي حضور دارد از درد و رنج كشاورزان حوزه انتخابيه خود بي اطلاع است.

مي توان از اين دسته نمايندگان پرسيد اگر براستي همين همتي كه خرج عزل و نصب در حوزه انتخابيه مي كرديد صرف حمايت از كشاورزي حوزه  خود مي شد آيا في المثل كشت و صنعت هاي نيشكر كارون و هفت تپه به چنين وضعي مي افتادند كه حتي از دادن حقوق پرسنل خود ناتوان باشند؟

بايد پرسيد چرا اين قديمي ترين كشت و صنعت هاي نيشكري استان تا بدين حد آسيب پذير و ناتوان شده اند، آيا دخالت هاي غير تخصصي در اين واحدها يكي از دلايل و مشكلات آنان نيست، آيا سماجت و پافشاري براي قبولاندن نيروي مورد نظر خود علي رغم داشتن تخصص و تجربه مديريت مرتبط، صحيح مي باشد؟

مي توان از اين نمايندگان محترم پرسيد: آيا دادن وعده وعيد براي پست و مقام در آستانه انتخابات اسفندماه به ما اين مجوز را مي دهد كه سطح توقع عمومي را بالا ببريم؟

مديران را براي عزل و نصب تحت فشار بگذاريم ؟ براي كشاورزي نيمه جان خوزستان، كه زير شديدترين فشارها هستند، هزينه هاي تازه اي ايجاد كنيم، آيا ما قصد داريم كه با هزينه هاي ديگران براي خود كمپين انتخاباتي راه اندازي كنيم و برنامه ها را طوري پيش ببريم كه ديگران هزينه انتخاب ما را پرداخت كنند، آيا اين روش پسنديده است؟ و آيا زمان پايان دادن به چنين تفكري فرا نرسيده است؟

اي كاش نمايندگان محترم بدليل وظيفه خود و حضور در كميسيون كشاورزي فاجعه سدگتوند را كه كشاورزان خوزستان به طور اعم و كشاورزان حوزه شوشتر و گتوند را بطور خاص در آستانه نابودي قرار داده، دقيق تر به گوش نمايندگان و هيات وزيران مي رساندند.

اما متاسفانه برخي از نمايندگان حاضر در كميسيون كشاورزي به اندازه كافي عواقب خطرناك اين سد و بلايي كه بر سر كشاورزان آورده را به خوبي منتقل نكرده و آنچنان كه شايسته است تبعات ويرانگر آن را به گوش مسئوولين كشوري نرسانده اند. آيا فريادرسي براي كشاورزي خوزستان و كشاورزان آواره حوزه گتوند وجود ندارد؟