وزارت جهاد کشاورزی تجارت نهاده می کند!/پنهانکاری و کم کاری سازمان دامپزشکی در زمینه کنترل تب برفکی
وزارت جهاد کشاورزی تجارت نهاده می کند!/پنهانکاری و کم کاری سازمان دامپزشکی در زمینه کنترل تب برفکی

نماینده سلماس در مجلس: وزارت جهاد کشاورزی تجارت نهاده می کند!/پنهانکاری و کم کاری سازمان دامپزشکی در زمینه کنترل تب برفکی نماینده مردم سلماس در مجلس با اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: بعد از گران شدن نرخ ارز، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به گرانفروشی ذخیره‌ نهاده‌های دامی کرده و به تجارت نهاده‌ها پرداخته […]

نماینده سلماس در مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی تجارت نهاده می کند!/پنهانکاری و کم کاری سازمان دامپزشکی در زمینه کنترل تب برفکی

نماینده مردم سلماس در مجلس با اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: بعد از گران شدن نرخ ارز، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به گرانفروشی ذخیره‌ نهاده‌های دامی کرده و به تجارت نهاده‌ها پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از مهر، شهروز برزگر روز سه شنبه در صحن علنی مجلس پس از پاسخ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به سوالات، اظهار کرد: برای تولید گوشت قرمز نه تنها از تولیدکننده حمایت نشده است، بلکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از دام‌ها به علت تب برفکی تلف شدند؛ امسال نیز در بیشتر استان‌ها بیماری تب برفکی شایع شده اما وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را از دامداران پنهان کرده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس از وزارت جهاد کشاورزی به علت عدم واکسیناسیون دام‌ها در برابر تب برفکی انتقاد کرد.

 

وزارت جهاد کشاورزی تجارت نهاده می کند!

برزگر در بخش دیگری از اظهارات خود با اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: بعد از گران شدن نرخ ارز، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به گرانفروشی ذخیره‌ نهاده‌های دامی کرده و به تجارت نهاده‌ها پرداخته است.

وی در خصوص صادرات سیب و مرکبات اظهار داشت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی، تنظیم بازار و حمایت از محصولات کشاورزی است. در رابطه با صادرات سیب به جز صادرات به کشور پاکستان، اقدام دیگری انجام نشده است. بخش زیادی از تولیدات باغداران هنوز در سردخانه‌ها باقی مانده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس افزود: محصول سیب کشاورزان را به صورت فله‌ای به خارج از کشور صادر می‌کنید، آنجا بسته‌بندی شده و به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

واردات بی رویه برنج و شکر

برزگر با انتقاد از کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی تصریح کرد: برای مصرف داخلی سالیانه به ۱۵۰ هزار تن شکر و ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز داریم، اما وزارت جهاد کشاورزی ۱۰ برابر این نیاز را وارد می‌کند که موجب زیان برنج‌کاران و چغندرکاران می‌شود.