نهاده های دامی موجود در انبارها،​ با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد شده است
نهاده های دامی موجود در انبارها،​ با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد شده است

نهاده های دامی موجود در انبارها،​ با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد شده است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد یوسفی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی نرخ نهاده های دامی امسال نسبت به سال گذشته افزود: کالای­ موجود در انبارها،​ پیش از تک نرخی شدن ارز ثبت […]

نهاده های دامی موجود در انبارها،​ با ارز ۳۸۰۰ تومانی وارد شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد یوسفی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی نرخ نهاده های دامی امسال نسبت به سال گذشته افزود: کالای­ موجود در انبارها،​ پیش از تک نرخی شدن ارز ثبت سفارش و با ارز ۳۸۰۰ وارد­شده است که البته درصورت واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز بانک مرکزی مابه التفاوت آن را به وارد کننده می پردازد اما این درحالی است که برخی سود جویان از این فرصت استفاده و با نرخ روز این نهاده ها را عرضه می کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی در ۹ ماه گذشته گفت: در چند روز گذشته قیمت جهانی نهاده های دامی رو به کاهش است اما این کاهش فعلا در بازار داخلی ما بی اثر خواهد بود.

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ما به این روند عرضه نهاده ها با قیمت های فعلی اعتراض کرده ایم ادامه داد: قیمت کنجاله سویا سال گذشته ۱۳۵۰ و قیمت ذرت ۷۵۰ بوده است درحالی که امسال کنجاله سویا ۲۷۰۰ تومان و ذرت ۱۱۵۰ تومان است.

یوسفی با اشاره به محدودیت حجم نهاده ذخیره شده در انبارهای شرکت پیشتیبانی امور دام گفت: قیمت کنجاله سویا عرضه شده در شرکت پیشتیبانی ۱۹۵۰ تومان است که پاسخگوی نیاز تولید کنندگان نیست.

وی با تاکید براینکه نباید نهاده های دامی با قیمت فعلی در بازار عرضه شود افزود: درحالی که نهاده های دامی افزایش قیمت قابل توجهی داشته است اما قیمت مرغ در عمده فرشی امسال نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است که این صنعت مرغداری را با ورشکستگی مواجه کرده است.

رئیس ­­انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی ادامه داد: درحالی که با کوچکترین افزایش در قیمت مرغ اعتراض گسترده ای انجام می شود تاکنون کسی به قیمت نهاده ها اعتراض نکرده است.