کارخانه ها منابع شان را صرف ترویج استفاده از خوراک آماده کنند/ فیداکسپو رونق دهنده بازار خوراک آماده
کارخانه ها منابع شان را صرف ترویج استفاده از خوراک آماده کنند/ فیداکسپو رونق دهنده بازار خوراک آماده

بنیانگذار کارخانه ‏های اتحادیه خوراک دام ایران: کارخانه ها منابع شان را صرف ترویج استفاده از خوراک آماده کنند/ فیداکسپو رونق دهنده بازار خوراک آماده بنیانگذار کارخانه‏ های اتحادیه خوراک دام ایران، با تاکید بر نقش فیداکسپو در رونق بازار خوراک آماده در کشور، تصریح کرد: کارخانه ها نیز به جای ایجاد تشکل های موازی، […]

بنیانگذار کارخانه ‏های اتحادیه خوراک دام ایران:

کارخانه ها منابع شان را صرف ترویج استفاده از خوراک آماده کنند/ فیداکسپو رونق دهنده بازار خوراک آماده

بنیانگذار کارخانه‏ های اتحادیه خوراک دام ایران، با تاکید بر نقش فیداکسپو در رونق بازار خوراک آماده در کشور، تصریح کرد: کارخانه ها نیز به جای ایجاد تشکل های موازی، منابع شان را صرف ترویج استفاده از خوراک آماده کنند.

حبیب الله سماوات در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، افزود: تمامی دست درکاران و صاحب نظران صنعت مرغداری کشور به ضرورت استفاده از خوراک آماده و فرآوری شده در کارخانجات مجهز و مدرن اتفاق نظر دارند.

وی اظهار کرد: با این وجود، هنوز بخش بزرگی از مواد اولیه (عمدتا وارداتی) برای تغذیه انواع دام، طیور و آبزیان در مکان های نامناسب و حتی غیرمجاز آسیاب و مخلوط می شود و به عنوان خوراک دام به مصرف می رسد.

او ادامه داد: قطعا اهتمام در این امر نه تنها رونق بازار کارخانجات و منافع مرغدار را تامین می کند، بلکه کسادی بازار کارگاه های فاقد مجوز را به همراه خواهد داشت و به کنترل بهداشت در صنعت مرغداری نیز کمک می کند.

 

کارخانجات فعال در صادرات موفق تر از کارخانجات غیرفعال و نیمه فعال

بنیانگذار کارخانه‏های اتحادیه خوراک دام در ایران با بیان اینکه کارخانجات فعال در امر صادرات نیز موفق تر از کارخانجات غیرفعال یا نیمه فعال هستند، پیشنهاد داد: کارخانجات تولیدکننده خوراک، ارتباط هرچه بیشتر با پرورش دهندگان را سرلوحه فعالیت تشکل های صنفی خود قرار دهند تا به ترویج مصرف دان فرآوری شده، بیش از پیش اهتمام ورزند.

وی افزود: تولید کارخانجات با ظرفیت کامل، ضمن رونق بخشیدن به صنعت تولید خوراک آماده، کاهش هزینه تولید و قیمت فروش محصولات کارخانجات را به همراه خواهد داشت.

 

بخش زیادی از ظرفیت کارخانجات کشور بدون استفاده مانده است

نخستین عضو ایرانی اتحادیه بین المللی IFIF با بیان اینکه آمار و ارقام متفاوتی درباره تعداد و ظرفیت کارخانجات موجود در کشور ذکر شده است، افزود: بخش زیادی از ظرفیت ایجاد شده کارخانجات کشور بدون استفاده مانده است.

او ادامه داد: ترویج استفاده از خوراک آماده و استقبال پرورش دهندگان از آن، به رونق هر چه بیشتر صنعت، ایجاد رقابت سالم و ارائه محصولات باکیفیت و قیمت اقتصادی منجر خواهد شد.

 

صادرات بدون مزیت نسبی، محقق نمی شود

بنیانگذار کارخانه‏ های اتحادیه خوراک دام در ایران درباره وضعیت صادرات خوراک آماده نیز گفت: اگر صادرات مزیت نسبی نداشته باشد، محقق نخواهد شد، اگر هم به طور مقطعی انجام شود، استمرار نخواهد داشت.

وی افزود: لازمه ایجاد مزیت در صادرات انواع خوراک دام، طیور و آبزیان، فعال شدن هر چه بیشتر کارخانجات، کاهش هزینه تولید و ارتقای کیفیت محصولات است.

سماوات با بیان اینکه نوسان نرخ ارز در تمام زمینه ها اثرات مخرب خود را نشان می دهد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به عزم دولت در تامین ارز مورد نیاز نهاده های مصرفی در تولید انواع خوراک، امید است اثرات مخرب افزایش نرخ ارز در این بخش کمتر از سایر بخش ها باشد.

 

نقش پررنگ فیداکسپو در رونق بازار استفاده از خوراک آماده

نخستین عضو ایرانی اتحادیه بین المللی IFIF، درباره برگزاری فیداکسپو نیز گفت: فیداکسپو به عنوان یک رویداد مهم که در آن کارخانجات تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان قابلیت و مزیت های خود را به نمایش می گذارند، نقش پررنگی در رونق بازار استفاده از خوراک آماده فرآوری شده، دارد.

وی افزود: این رویداد بین المللی می تواند با جذب حداکثری مرغداران، دامداران و آبزی پروران به عنوان پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایفای نقش کند.