یک میلیون بسته قارچ خوراکی با برچسب هولوگرام به بازار عرضه شد
یک میلیون بسته قارچ خوراکی با برچسب هولوگرام به بازار عرضه شد

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی: یک میلیون بسته قارچ خوراکی با برچسب هولوگرام به بازار عرضه شد مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی گفت: با هدف اطمینان مردم از سلامت محصول، از ابتدای مهر ماه بیش از یک میلیون بسته قارچ خوراکی هولوگرام دار به بازار […]

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

یک میلیون بسته قارچ خوراکی با برچسب هولوگرام به بازار عرضه شد

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی گفت: با هدف اطمینان مردم از سلامت محصول، از ابتدای مهر ماه بیش از یک میلیون بسته قارچ خوراکی هولوگرام دار به بازار مصرف عرضه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از وزارت جهاد، غلامرضا تقوی پیش بینی کرد: عرضه قارچ با داشتن برچسب هولوگرام تا پایان مهر ماه، به بیش از سه میلیون بسته برسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سال مصرف قارچ های سمی خودرو از عرصه های منابع طبیعی، باعث مسمومیت و مرگ تعدادی از مصرف کنندگان شد، طراحی و نصب هولوگرام روی بسته های فله ای قارچ خوراکی و بسته های ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرمی این محصول به منظور شفافیت مسیر تولید تا عرضه مطرح و به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

ثبت نام ۴۱ واحد تولیدی برای اخذ هولوگرام

وی گفت: تاکنون ۴۱ واحد تولید قارچ خوراکی برای اخذ هولوگرام ثبت نام کرده اند؛ از این تعداد ۱۶ واحد تولیدی، مبالغ مربوط به اخذ هولوگرام را واریز و آماده دریافت این نشان شده اند.

تقوی افزود: اکنون چهار واحد بزرگ تولید قارج خوراکی، این هولوگرام را دریافت و روی بسته های محصول خود نصب کرده اند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی تصریح کرد: از آنجایی که نصب نشان هولوگرام نشان دهنده مسیر سالم تولید تا عرضه قارچ خوراکی است، وزارت جهاد کشاورزی بر توجه و استقبال مصرف کنندگان از بسته های قارچ خوراکی دارای نشان هولوگرام تاکید دارد.

به گفته وی، اکنون یک هزار واحد تولید کننده قارچ خوراکی در کشور فعال هستند.