اتحادیه اروپا قانون کاهش ضایعات پلاستیکی را تصویب می کند/  بازیافت یک چهارم زباله های پلاستیکی توسط اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا قانون کاهش ضایعات پلاستیکی را تصویب می کند/  بازیافت یک چهارم زباله های پلاستیکی توسط اتحادیه اروپا

بررسی نقش پلاستیک در اقتصاد جهانی؛ اتحادیه اروپا قانون کاهش ضایعات پلاستیکی را تصویب می کند/  بازیافت یک چهارم زباله های پلاستیکی توسط اتحادیه اروپا قانونگذاران اتحادیه اروپا قصد دارند قوانینی برای ممنوعیت دور ریختن پلاستیک های پرمصرف وضع و تولیدکنندگان را مجبور به وارد کردن این مواد به چرخه بازیافت کنند. به گزارش بخش […]

بررسی نقش پلاستیک در اقتصاد جهانی؛

اتحادیه اروپا قانون کاهش ضایعات پلاستیکی را تصویب می کند/  بازیافت یک چهارم زباله های پلاستیکی توسط اتحادیه اروپا

قانونگذاران اتحادیه اروپا قصد دارند قوانینی برای ممنوعیت دور ریختن پلاستیک های پرمصرف وضع و تولیدکنندگان را مجبور به وارد کردن این مواد به چرخه بازیافت کنند.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از thepoultrysite، براساس این پیشنهاد که توسط پارلمان اروپا نیز حمایت شد، تولید محصولاتی مانند نی که تنها از پلاستیک در ساخت آنها استفاده شده است، تا سال ۲۰۲۱ ممنوع می شود و جایگزین های مناسبی در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تا سال ۲۰۲۵، ۹۰ درصد از بطری های پلاستیکی تولیدشده را بازیافت کنند و تولیدکنندگان در هزینه های مدیریت زباله سهیم شوند.

به گفته قانونگذاران اتحادیه اروپا، حمایت قابل توجه و رو به رشدی برای تصویب این قانون وجود دارد.

اتحادیه اروپا تنها یک چهارم از ۲۵ میلیون تن زباله های پلاستیکی تولیدشده در سال را بازیافت می کند.

تصمیم چین برای توقف پردازش زباله ها در کنار به صدا درآمدن زنگ خطر آسیب به اقیانوس ها، اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا برای مقابله با آسیب های ضایعات، قوانین جدیدی وضع کند.

قوانین نهایی باید در مذاکره با کشورهای عضو تصویب شود و برخی کشورها نگران هستند که محدودیت ها و اجرای این قوانین کار بسیار دشواری باشد.

اما معاون اجرایی اتحادیه اروپا، که بر کاهش ضایعات پلاستیکی نظارت دارد، در تلاش برای به تصویب رساندن این قانون است.

فرانس تیمرمان، معاون اول کمیسیون اروپا در این باره می گوید: اروپا باید با این واقعیت روبرو شود که نمی تواند مسئولیتش را روی شانه دیگران قرار دهد.

وی ادامه داد: این اولین استراتژی در جهان است که به بررسی کامل نقش پلاستیک در اقتصاد می پردازد. اگر اقدامی در این زمینه انجام ندهیم، پلاستیک ها بیشتر از ماهی ها در اقیانوس ها می شوند.

قانون گذاران اتحادیه اروپا ظروف فست فود و محصولات ساخته شده از پلاستیک های قابل تجزیه اکسو را که به طور کامل شکسته نمی شوند، به لیست پیشنهاد شده توسط هیات مدیره اضافه کرده اند.

ته سیگارها که بیش از یک دهه در آب باقی  می مانند و آن را آلوده می کنند، نیز باید تا ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۵ و ۸۰ درصد در سال ۲۰۳۰ کاهش یابند.

همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید لوازم آلوده کننده ماهیگیری را از سواحل جمع آوری کنند.

بر اساس این گزارش، محدودیت ها در مورد محصولات تنباکو و تعهدات دولت های عضو برای بازیافت بیشتر می تواند راهکار دیگری در این زمینه باشد.