کاهش ۱٫۹ درصدی تولید تخم مرغ/ تولید گوشت مرغ ۲٫۴ درصد افزایش یافت
کاهش ۱٫۹ درصدی تولید تخم مرغ/ تولید گوشت مرغ ۲٫۴ درصد افزایش یافت

موسسه آمار ترکیه گزارش داد؛ کاهش ۱٫۹ درصدی تولید تخم مرغ/ تولید گوشت مرغ ۲٫۴ درصد افزایش یافت براساس گزارش موسسه آمار ترکیه که در زمینه تولید تخم مرغ، جوجه گوشتی و بوقلمون در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، پرورش جوجه گوشتی افزایش یافت، اما تولید تخم مرغ با کاهش اندکی مواجه شده است. به گزارش […]

موسسه آمار ترکیه گزارش داد؛

کاهش ۱٫۹ درصدی تولید تخم مرغ/ تولید گوشت مرغ ۲٫۴ درصد افزایش یافت

براساس گزارش موسسه آمار ترکیه که در زمینه تولید تخم مرغ، جوجه گوشتی و بوقلمون در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، پرورش جوجه گوشتی افزایش یافت، اما تولید تخم مرغ با کاهش اندکی مواجه شده است.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از thepoultrysite، تولید تخم مرغ در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه قبل، ۱٫۹ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۱ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، تعداد جوجه های گوشتی ۹۴ میلیون و تعداد بوقلمون کشتار شده، ۵۵۷ هزار واحد برآورد شده است.

همچنین تعداد جوجه گوشتی در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل، افزایش ۱٫۷ درصدی را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷٫۴ درصد افزایش یافته است.

تعداد بوقلمون های کشتار شده در ماه سپتامبر نیز ۵٫۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۳۰٫۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که تولید گوشت مرغ ۱۶۵،۹۵۳ تن و گوشت بوقلمون ۵،۸۹۲ تن برآورد شده است.

 

افزایش ۲٫۴ درصدی تولید گوشت مرغ

همچنین گزارش موسسه آمار ترکیه نشان می دهد، تولید گوشت مرغ در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه قبل ۲٫۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷٫۱ درصد افزایش یافته است.

تولید گوشت بوقلمون نیز در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه قبل، ۸٫۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰٫۵ درصد افزایش یافته است.