سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی کالیفرنیا
سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی کالیفرنیا

وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد؛ سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی کالیفرنیا وزارت کشاورزی امریکا (USDA)، سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکسل را در یک گله صنعتی طیور در بخش ریورساید کالیفرنیا تایید کرد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Globalmeatnews، بخش سلامت حیوانات […]

وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد؛

سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی کالیفرنیا

وزارت کشاورزی امریکا (USDA)، سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکسل را در یک گله صنعتی طیور در بخش ریورساید کالیفرنیا تایید کرد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Globalmeatnews، بخش سلامت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد که با همکاری دپارتمان غذا و کشاورزی کالیفرنیا سعی در پیشگیری از شیوع این بیماری در گله های صنعتی دارند.

همچنین مسئولان دولتی و فدرال نیز در حال بررسی مزارع صنعتی ریورساید و انجام اقداماتی برای افزایش ایمنی این مزارع بخش هستند.

با وجود اینکه از سال ۲۰۰۳ موردی از ابتلا به این بیماری در امریکا گزارش نشده بود، اما این سومین مورد ابتلا به بیماری نیوکاسل در بخش ریورساید کالیفرنیا طی چند هفته گذشته به شمار می رود.

نیوکاسل یک بیماری کشنده است که بر سیستم گوارش و اعصاب پرندگان و طیور اثر می گذارد.

وزارت کشاورزی امریکا تاکید کرده است که تولیدکنندگان باید بهداشت و ایمنی واحدهای تولیدی شان را ارتقا دهند و تا از شیوع بیماری های عفونی پیشگیری شود؛ «اقدامات ساده ای مانند شستن دست ها و پاک کردن کفش ها پس از ورود به محل نگهداری طیور و همچنین تمیز کردن تجهیزات اهمیت دارد.»

همچنین USDA از تولیدکنندگان طیور خواسته است تا افزون بر رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، تمام موارد مربوط به پرندگان بیمار یا مرگ های غیرمعمول را به مقامات رسمی گزارش دهند.

براساس این گزارش، وزارت کشاورزی امریکا به مصرف کنندگان اطمینان داده است که بیماری نیوکاسل سلامت غذا را تهدید نمی کند و تا به حال موردی از انتقال بیماری به انسان گزارش نشده است.