سيدحسين نقوي حسيني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ارزيابي خود از روند مذاكرات هسته‌اي را ارائه كرد. وي با بيان اينكه دليل تمديد مذاكرات و به درازا كشيدن آن وجود برخي مسائل في‌مابين بوده است، اظهار داشت: در مقطعي آمريكا كارشكني و به […]

سيدحسين نقوي حسيني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ارزيابي خود از روند مذاكرات هسته‌اي را ارائه كرد.

وي با بيان اينكه دليل تمديد مذاكرات و به درازا كشيدن آن وجود برخي مسائل في‌مابين بوده است، اظهار داشت: در مقطعي آمريكا كارشكني و به اصطلاح دبه كرد اما با ايستادگي تيم مذاكره‌كننده كشورمان برخي مسائل موجود حل و فصل شد.

نقوي حسيني با تأكيد بر اينكه در حين مذاكرات آمريكايي‌ها بايد تغيير موضع داده و دست از زياده‌خواهي بردارند، خاطرنشان كرد: تغيير موضع آمريكا باعث مي‌شود تا توافق انجام شود در غير اين صورت شاهد ادامه اختلافات هستيم.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در صورت به فرجام رسيدن همه مباحث، جمع بندي مذاكرات تهيه و تنظيم مي‌شود، تصريح كرد: اين جمع‌بندي از يك سو به كنگره آمريكا ارائه خواهد شد كه كنگره آمريكا در فرصتي بين 60 تا 72 روز اين جمع‌بندي را بررسي خواهد كرد.طولاني شدن اين روند در كنگره با احتساب مخالفت نمايندگان و اعمال وتوي اوباما در نظر گرفته شده است.

وي اضافه كرد: از جانب جمهوري اسلامي ايران نيز جمع‌بندي مذاكرات با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي به شوراي عالي امنيت ملي ارسال خواهد شد و در آنجا مورد بررسي قرار مي‌گيرد. مجلس شوراي اسلامي نيز در اين موضوع به وظيفه قانوني خود عمل خواهد كرد.

نقوي حسيني همچنين با اشاره به اينكه تاكنون نمايندگان اطلاعات زيادي از جزئيات مذاكرات هسته‌اي ندارند، خاطرنشان كرد: با توجه به عدم مشخص بودن جزئيات مذاكرات بحث‌هايي كه پيرامون جشن گرفتن يا عدم جشن گرفتن مطرح مي‌شود محلي از اعراب ندارد زيرا چيزي مشخص نيست كه بخواهيم براي آن جشن بگيريم.